בלו-ווייט גייסה 39 מיליון דולר לרובוטים חקלאיים

23 ינואר, 2024

פיתחה חליפת חומרה ותוכנה המאפשרת לבצע הפעלה אוטונומית ונשלטת מרחוק של טרקטורים חקלאיים. לחברה כ-20 לקוחות בארה"ב המבצעים חקלאות אוטונומית על-פני שטח של כ-150,000 דונם

חברת בלו-ווייט (Bluewhite) התל אביבית השלימה גיוס הון בהיקף של 39 מיליון דולר בסבב C, שהתבצע בהובלת Insight Partners ובהשתתפות משקיעים חדשים כמו Alumni Ventures, LIP Ventures ומשקיעים נוספים. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה: Entrée Capital ,Jesselson, ו-Peregrine Ventures. בלו-ווייט הוקמה בשנת 2017 על-ידי בן אלפי, יאיר שחר ואבירם שמואלי וגייסה עד היום (כולל הסבב הנוכחי) כ-89 מיליון דולר. המטה המרכזי שלה נמצא בתל אביב, והיא גם מפעילה משרדים בפרסנו, קליפורניה. החברה מעסיקה 130 עובדים, מהם 85 עובדים בישראל.

בלו-ווייט פיתחה חליפת שליטה ובקרה לטרקטורים חקלאיים מכל הדגמים, המאפשרת להפעיל אותם במתכונת של רובוטים אוטונומיים הנשלטים מרחוק. החליפה, בשם Pathfinder, כוללת מערך שליטה מכנית במערכות הניהוג של הטרקטור ובעזרי הבקרה על ציוד חלקאי המחובר לטרקטור. בנוסף, היא כוללת מערך תקשורת וניווט (GPS),  מחשב רכב, חיישני LiDAR ומצלמות, ופגוש בטיחותי למניעת נזקים במקרה של תקלה במערכות הניווט והשליטה.

ריסוס מדוייק במטע באמצעות טרקטור אוטונומי של בלו-ווייט
ריסוס מדוייק במטע באמצעות טרקטור אוטונומי של בלו-ווייט

כאשר הטרקטור נע באזור הגידולים, מערכת בינה מלאכותית לומדת את נתיב התנועה שלו, מזהה את נתיבי התנועה בשטח ולומדת לנווט אותו בהתאם לתנאי האתר הרלוונטי. המערך הזה מקושר אל תוכנת עיבוד מידע ואפליקציות שונות הנמצאות בענן, שניתן להפעיל אותן דרך המחשב או הסמארטפון. הוא מאפשר לטרקטור החקלאי לנווט בשטח ולבצע משימות שונות באופן אוטונומי, דוגמת זריעה, ריסוס, חיתוך וקצירה, גם בתנאים קשים. מרכיב התוכנה (Compass) ניתן ללקוחות במתכונת של תוכנה כשירות (Robot as a Service- RaaS).

במקביל לניהול הרובוט, המערכת אוספת נתונים מהשדה, מנתחת אותם ומספקת תובנות ודו"חות בזמן אמת, לצורך ייעול פעילות החווה החקלאית. הפתרון האוטונומי של Bluewhite תואם לגידולי קבע, כמו אגוזים, פירות יער, תפוחים, ענבים, תפוחים ועוד. כיום יש לחברה יותר מ-20 לקוחות בוושינגטון ובקליפורניה אשר ביצעו כבר יותר מ-50,000 שעות פעילות חקלאית אוטונומית, על-פני שטח כולל של כ-150,000 דונם של גידולים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , רובוטיקה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Bluewhite , חקלאות , רובוטים