ג'ונסון אלקטריק תתקין את ה-AI של QualiSense בעשרות קווי ייצור

24 ינואר, 2024

קווליסנס, שהתפצלה מקורטיקה הישראלית, פיתחה תוכנת AI אוטונומית ליישומי בקרת איכות בקווי ייצור. ג'ונסון תטמיע את הפתרון בקווים לייצור מגנטים לרכבים חשמליים, ותבחן יישומים נוספים

[בתמונה, מימין לשמאל: מנכ"ל קווליסנס ומייסד-שותף, ארז צור, ואוסטין וואנג מג'ונסון אלקטריק. צילום: קווליסנס]

חברת QualiSense, המפתחת פלטפורמת AI ליישומי בקרת איכות בקווי ייצור תעשייתיים, הודיעה על נדבך נוסף בשיתוף הפעולה שלה עם חברת Johnson Electric. ג'ונסון אלקטריק, שבסיסה בהונג קונג, מייצרת מנועים, אקטוארים, מיסבים ורכיבים אלקטרו-מכניים לענפי הרכב, התעשייה והמדיקל. במסגרת העסקה החדשה, ג'ונסון אלקטריק תטמיע את הפתרון של קווליסנס בעשרות קווי ייצור חדשים, המייצרים מיליוני מגנטים ביום עבור מנועים לרכבים חשמליים. בקרת האיכות בקווי הייצור הללו מתבססת על מערך מצלמות.

למעשה, קווליסנס התפצלה מתוך חברת ה-AI הישראלית קורטיקה (Cortica). קורטיקה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית "אוטונומית", אשר מסוגלת ללמוד באופן עצמאי ובלתי מונחה על אוביקטים במרחב, ללא צורך להסתמך על מאגרי ענק של תמונות מתויגות. ב-2021 הקימו קורטיקה וג'ונסון אלקטריק חברה משותפת, ששמה בתחילה היה Lean AI ובהמשך שונה ל-QualiSense.

הפתרון של קווליסנס מתבסס על טכנולוגיית ה-AI של קורטיקה, תוך התאמה לעולם בקרת איכות ייצור. הפלטפורמה שלה מתבססת על מספר מנועי AI מסוגים שונים שפועלים יחדיו: בינה מלאכותית בלתי מונחית (unsupervised), בינה מלאכותית חצי-מונחית, ובינה מלאכותית אקטיבית.

בקווליסנס מכנים זאת Augumented AI, ולדברי החברה ארכיטקטורת ה-AI הזו מאפשרת למשתמש להנחות, לעצב ולהתאים את מודל ה-AI לצרכיו, ולא לעשות שימוש במודלי AI גנריים "מן המדף", שלא תמיד מותאמים לדקויות ולמאפיינים הייחודיים של תהליך הייצור של הלקוח. המערכת מאפשרת למנהל בקרת הייצור להכווין ולהפעיל את מודל ה-AI ללא צורך במומחיות בתחום וללא שימוש במאגרי מידע גדולים.

לדברי קווליסנס, ג'ונסון אלקטריק בחרה בפתרון שלה בשל יכולתו לעבוד גם במשטחים מורכבים ולזהות פגמים חד-פעמיים. החוזה בין שתי החברות הוא ל-5 שנים, והוא נחתם לאחר פיילוט שבוצע בקוויי יצור של גקונסון אלקטריק בקנדה ובסין. בשנים הקרובות צפויות שתי החברות לבחון את המערכת של קווליסנס בתהליכי ייצור וחיישנים נוספים בקווי יצור של ג'ונסון אלקטריק, שמפעילה מתקני ייצור בכ-22 מדינות. הכנסותיה ב-2022 הסתכמו ב-3.4 מיליארד דולר והיא נסחרת בבורסה של הונג קונג.

[מקור תמונה למעלה: QualiSense]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , ציוד בדיקה , ראיית מכונה , תעשייה וניהול

פורסם בתגיות: QualiSense , ג'ונסון אלקטריק