הדו"ח הרבעוני של המתחרה מקפיץ את מניית סולאראדג'

7 פברואר, 2024

בדומה לסולאראדג', גם אנפייז חוותה ירידה חדה במכירות עקב הצטברות מלאים בקרב לקוחותיה, אך מזהה אינדיקציות חיוביות. "רבעון 1 מסמן את התחתית. המלאים יתנרמלו לקראת סוף רבעון 2"

מנייתה של סולאראדג' (SolarEdge) מטפסת היום במסחר המקדים בנסד"ק, וזאת על רקע פרסום הדו"ח הרבעוני של מתחרתה הראשית, חברת אנפייז (Enphase), שהקרין באופן חיובי על כל התעשייה הסולארית. נכון לשעות הצהריים, מנייתה של סולאראדג' עולה במסחר המקדים ביותר מ-9% ואילו מנייתה של אנפייז עולה ב-13%. סולאראדג' צפויה לפרסם את דו"חותיה לשנת 2023 בשבוע הבא.

אנפייז, שבסיסה בקליפורניה, מייצרת מיקרו-ממירים ופתרונות אחסון לפאנלים סולאריים. אנפייז וסולאראדג' הן שתי השחקניות הבולטות ביותר בשוק הממירים וחולשות על מרבית השוק. שוק היעד הראשי של אנפייז הוא ארצות הברית (כ-75% מהכנסותיה), בעוד שבשנים האחרונות תמהיל ההכנסות של סולאראדג' נוטה יותר ויותר למדינות אירופה.

בדומה לסולאראדג', גם אנפייז חוותה במחצית השנייה של 2023 ירידה חדה בהכנסות על רקע היחלשות הביקושים בשוק הסולארי – ובעיקר, בשל המלאים הגבוהים שהצטברו בערוצי ההפצה, דבר שהוביל לירידה חדה בהזמנות החדשות. הכנסותיה של אנפייז ברבעון הרביעי הסתכמו ב-302 מיליון דולר, בהשוואה ל-550 מיליון דולר ברבעון השלישי ו-711 מיליון דולר ברבעון השני. המכירות לשוק האמריקאי ירדו ב-35% ואילו המכירות לשוק האירופי ירדו ב-70%.

עם זאת, ברבעון הרביעי הצליחה אנפייז להפחית את המלאים בערוצי ההפצה ב-150 מיליון דולר, והיא מעריכה כי תצליח להפחית מלאים בהיקף דומה גם ברבעון הראשון. ברבעון הראשון צופה החברה הכנסות של כ-260-300 מיליון דולר.

נראה כי הזינוק היחסי של המניה נובע בעיקר מהערות אופטימיות של מנכ"ל החברה, בדרי קות'נדרמן, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח. "אנחנו סבורים כי הרבעון הראשון עשוי לסמן את התחתית. אירופה כבר מגלה סימני התאוששות, ואנחנו צופים כי גם המדינות בארצות הברית (לבד מקליפורניה) יתאוששו במהירות. אנחנו צופים כי ערוצי ההפצה יחזרו לרמה נורמלית לקראת סוף הרבעון השני."

אנפייז מדווחת על אינדיקציות חיוביות בגרמניה, צרפת והולנד, מהשווקים הסולאריים הגדולים באירופה. בחודשים האחרונים הרחיבה אנפייז את דריסת הרגל שלה במדינות נוספות באירופה (כאמור, שוק היעד העיקרי של סולאראדג'), כגון דנמרק, שבדיה, שווייץ, איטליה, בריטניה ויוון.

אם להוציא מן המשוואה את גורם המלאים העודפים, אנפייז מזהה ירידה של 10% בביקושי הקצה בשוק הסולארי, אך צופה כי כבר ברבעון השני יחזרו הביקושים למגמת צמיחה. בדומה לסולאראדג', גם אנפייז הודיעה על סגירת מתקני ייצור בוויסקונסין וברומניה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: אנפייז , סולאראדג'