DustPhotonics גייסה 24 מיליון דולר

21 פברואר, 2024

לדברי החברה, הצורך למחשוב עתיר-ביצועים בתחום ה-AI מגביר את הדרישה לשבבי התקשורת האופטית שלה. החברה תפתח שבב שלישי לקצב של 1.6 טרה-ביט לשנייה

חברת Dust Photonics השלימה גיוס B בהיקף של 24 מיליון דולר, שלדברי החברה היה גבוה מהמתוכנן. הסבב הובל על ידי משקיעים קיימים וחדשים, בהם קרנות ההון-סיכון Sienna Venture Capital, Greenfield Partners, Atreides Management ו-Exor Venture. עניין המשקיעים בחברה נובע בין היתר מהצורך הגובר בפתרונות של תקשורת מהירה במרכזי נתונים לצורך יישומי AI.

מהחברה נמסר כי ההון ישמש להרחבת הייצור הסדרתי של שני שבבי הסיליקון-פוטוניקס של החברה, Carmel-4 ו-Carmel-8, המיועדים ליישומי תעבורת נתונים בקצבים של 400 ו-800 ג'יגה-ביט לשנייה – וכן לפיתוח הדור הבא המיועד לקצב כפול של 1.6 טרה-ביט לשנייה.

חברת DustPhotonics הוקמה בשנת 2017 בהשקעה ראשונית של היו”ר אביגדור וילנץ, המשמש כיו"ר, ומעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה במודיעין. מייסדיה הם קבוצת מומחים בתחום התקשורת האופטית: בן רובוביץ’ ממלאנוקס ואמפנול,  ד”ר קובי השרוני ואמיר גרון שהגיעו מחברת Compass Networks ויואל שטרית שהגיע מחברת אינטל.

החברה מפתחת שבבי תקשורת למרכזי נתונים המתבססים על טכנולוגיה ייחודית של החברה בתחום הסיליקון-פוטוניקס, המאפשרת לייצר שבבי תקשורת אופטיים חסכוניים בצריכת ההספק מאחר שהם מאפשרים שימוש במקור לייזר יחיד כדי להפעיל ארבעה ערוצי תקשורת ולהשיג קצב תעבורת נתונים ברוחב-פס מאוד גבוה.

מנכ"ל החברה, רונן לווינגר, ציין כי החברה חווה גידול בהיקף זכיות התכנון. "אנחנו נרגשים מההזדמנויות בשווקי ה-AI ומחשוב הענן."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , חדשות , ענן

פורסם בתגיות: DustPhotonics , סיליקון פוטוניקס