גילת נבחרה על-ידי Safran לפיתוח מערכת תקשורת מוטסת

5 מרץ, 2024

החברה הבת ווייבסטרים תפתח קו מוצרים חדש עבור מערכות תקשורת לוויינית מוטסת מדור חדש, המיועדות להתקנה במטוסי בואינג ואיירבאס. פוטנציאל ההכנסות נאמד בכמה מיליוני דולרים

בתמונה למעלה: מקמ"ש AeroStream של ווייבסטרים המותאם למטוסים אזרחיים וצבאיים

חברת גילת (Gilat Satellite Networks) מפתח תקווה נבחרה על-ידי חברת Safran Passenger Innovations עבור פרוייקט פיתוח מערכת חדשה לתקשורת מוטסת עבור מטוסים (In-Flight Connectivity – IFC), הנחשבת לתוכנית אסטרטגית עבור ספרן ובעלת פוטנציאל מכירות של כמה מיליוני דולרים עבור גילת. במסגרת התוכנית, תהיה החברה הבת של גילת, Wavestream, אחראית על פיתוח קו מוצרים חדש של ספקי כוח מוטסים עבור אנטנות אלקטרוניות (ESA) בתדרי Ku-band, אשר יותקנו במסופי התקשורת הלוויינית החדשים של החברה.

המסופים האלה מאפשרים למטוסים לשמור על תקשורת עם לווייני תקשורת נמוכי מסלול (LEO) ולוויינים גבוהי מסלול (GEO) ולהבטיח רציפות תקשורתית של המטוס והנוסעים לכל אורך הטיסה. חברת ווייבסטרים מתמחה במגברים וממירי תדרים למערכות תקשורת מוטסות. מנכ"ל ווייבסטרים, בוב הופמן, אמר שהמוצרים החדשים מתוכננים לעמוד בדרישות של איירבאס ובואינג, יצרניות מטוסי הנוסעים הגדלוות בעולם. לדבריו, הפרוייקט יסייע לחברה לפתח את הדורות הבאים של מקמ"שי ומגברי הטיסה של החברה עצמה.

גילת היא הספקית הישראלית השנייה בפרוייקט החדש של ספרן (SPI). בחודש ספטמבר 2023 דיווחה חברת  GetSat מרחובות שספקן בחרה במסופי התקשורת הלווייניים שלה, עבור פתרון התקשורת RAVE AeroConnect אשר יסופק בשלב הראשון לחברת איירבאס. חברת SPI היא זרוע מערכות הבידור והמידע המוטסות של תאגיד התעופה הצרפתי Safran. היא הוקמה בשנת 2018 בעקבות סדרת מיזוגים ורכישות של חברות תוכנה בארה"ב וחברת תקשורת אלחוטית בגרמניה.

חברת גילת נסחרת בנסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי חברה של כ-1.16 מיליארד שקל. בשנת 2023 צמחו מכירותיה בכ-11% והסתכמו בכ-266 מיליון דולר. בנובמבר 2023 היא השלימה את רכישת חברת DataPath מג'ורג'יה, ארה"ב, הממוקדת באספקת פתרונות תקשורת מאובטחים עבור משרד ההגנה האמריקאי (DoD), שהוא הלקוח העיקרי שלה. החברה פירסמה תחזית צמיחה של כ-18% בשנת 2024, ומצפה שמכירותיה יסתכמו בכ-305-325 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: גילת , תקשורת לוויינית