סטרטסיס רכשה טכנולוגיית ייצור חומרים מרוכבים

6 מרץ, 2024

תשלב את הקניין הרוחני של Arevo Labs מעמק הסיליקון במדפסות ה-FDM התעשייתיות שלה. חברת Arevo פיתחה טכנולוגיות לייצור חלקים מחומרים מרוכבים מבוססי סיבי פחמן

בתמונה למעלה: אופניים מעוצבות של Fernando Alonso שיוצרו במדפסת Arevo. צילום: Business Wire

חברת סטרטסיס (Stratasys) רכשה את כל הנכסים והקניין הרוחני של חברת Arevo Labs מעמק הסיליקון, אשר פיתחה טכנולוגיה לביצוע הדפסת תלת מימד של חלקים הבנויים מחומרים מרוכבים המבוססים על שימוש בסיבי פחמן. החברה הוקמה בשנת 2016 וגייסה מאז הקמתה כ-45 מיליון דולר. החברה פיתחה רובוט אשר מייצר חלקים מחומר מרוכב מבוסס סיבי פחמן, המאופיין באלסטיות, קלות משקל וחוזק מכני גדול. ההצלחה הגדולה ביותר שלה הייתה ייצור אופני ספורט וקטנוע חשמלי. היא אפילו החלה בהקמת מפעל ייצור בווייטנאם, אולם לא הצליחה להגיע לריווחיות ונסגרה באמצע 2023.

חומרים מרוכבים הכוללים סיבי פחמן, מבוססים על שילוב של מארג סיבי פחמן בתוך דבק. הייצור בטכנולוגיה של Arevo נעשה באמצעות רובוט מורכב. חברת סטרטסיס מתכננת לשלב את הטכנולוגיות של Arevo במדפסות FDM שאותן היא מספקת לייצור חלקים תעשייתיים. טכנולוגיית Fused Deposition Modeling – FDM מבוססת על ראשי הדפסה אשר מניחים שכבות של פולימר מותך אחת על גבי השנייה. הפולימר מתמצק בעקבות התקררותו, ועל ידי כך נבנה בהדרגה חלק בתצורה מורכבת. טכנולוגיית FDM כוללת חומרי בנייה מגוונים, מפלסטיק ועד קוולאר החזק.

סטרטסיס הודיעה שהיא תשתמש בטכנולוגיות שנרכשו כדי לפתח מדפסות FDM המייצרות חלקים מחומרים מרוכבים, כדי להעניק להם תכונות חוזק מיוחדות הנדרשות לצורך עמידה בדרישות מחמירות של התעשייה. מנהל הפיתוח העסקי של סטרטסיס למגזר התעשייתי, ריק גאריטי, אמר שהטכנולוגיות שנרכשו יאפשרו לחברה לשפר את את התכונות המכניות של חלקי FDM המיוצרים עבור לקוחות תעשייתיים. הטכנולוגיה מתאימה במיוחד לשוקי הרכב והתעופה, אשר מוגדרים בסטרטסיס כשוקי יעד אסטרטגיים. בנובמבר 2023 היא השיקה את המדפסת התעשייתית F3300, הנחשבת לאחת מהמדפסות התעשייתיות המהירות בשוק. הלקוחה הראשונה שלה היא חברת טויוטה, אשר משתמשת בה להדפסה סדרתית של חלקים ומחברים וכן אבות-טיפוס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס