ארבה תצטרף גם לבורסת ת"א וצפויה להנפיק אגרות חוב

9 מרץ, 2024

נסחרת כיום בנסד"ק בשווי של 128 מיליון דולר. תנסה לגייס הון למימון האצת הייצור ב-2024. ההכנסות ב-2023: כ-1.5 מיליון דולר בלבד. מדווחת על התקדמות בשוק הרכב

בתמונה למעלה: מבט אל תוך המכ"ם הצדי Lynx של ארבה

חברת ארבה (Arbe) הודיעה, במסגרת פרסום הדו"ח השנתי, כי בכוונתה להנפיק את מניותיה גם בבורסה בתל אביב, לצד המסחר הנוכחי בנסד"ק. שווי השוק של ארבה עומד כיום על 128 מיליון דולר, לאחר שאיבדה כ-80% מערכה מאז ההנפקה בסוף 2021 דרך מיזוג בעסקת SPAC. בארבה ציינו כי מטרת המהלך היא להגדיל את נפח המסחר במניה. בנוסף, החברה כבר החלה במגעים עם הבורסה בתל אביב להנפקת אגרות חוב, במטרה לגייס הון שיאפשר לחברה לממן את האצת הייצור שהיא מתכננת לבצע השנה. בקופת המזומנים של החברה, נכון לסוף 2023, כ-28.6 מיליון דולר.

הכנסות החברה ב-2023 הסתכמו ב-1.5 מיליון דולר בלבד, בהשוואה ל-3.5 מיליון דולר ב-2022. ההפסד הנקי ב-2023 עמד על 43.5 מיליון דולר. גם צבר ההזמנות עומד על 1 מיליון דולר בלבד. בארבה הציבו יעד של 4 זכיות תכנון מול יצרניות רכב ב-2024. עוד הודיעה החברה כי השלימה פיתוח גרסה מסחרית של מעבד ייעודי עבור שבב המכ"ם שלה. בארבה מציינים כי יצרניות רכב מגלות התלהבות רבה בנוגע לטכנלוגיה שלה, אך מודים כי לוחות הזמנים של קבלת ההחלטות התארכו.

ארבה מדווחת כי קיבלה הזמנה שנייה מחברת משאיות מערבית, וכי הדבר מקרב אותה לחוזה בקנה מידה מסחרי. אחת מלקוחותיה המרכזיות של החברה, ספקית המערכות הסינית HiRain, צפויה להתחיל השנה בייצור המוני של מערכות מכ"ם המבוססות על שבבי ארבה. חברת Senrad דיווחה לאחרונה שקיבלה הזמנה גדולה עבור מערכות מכ"ם הכוללות שבבי ארבה.

חברת ארבה פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בתדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. בשנה שעברה חשפה את המכ”ם Lynx, אשר כולל 288 ערוצי קליטה ושידור וטווח גילוי של 260 מטר. הוא ישולב בחליפת מכ”ם הכוללת ארבע יחידות שונות ומעניקה כיסוי מכ”מי של 360°.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Arbe