מובילאיי סוגרת את חטיבת ה-Aftermarket
18 מרץ, 2024
החטיבה, שעסקה בהתאמת פתרונות ADAS לכלי רכב שכבר יצאו לשוק, הפכה לבלתי כדאית עסקית לאור העובדה כי מרבית היצרניות מטמיעות כיום את המערכות הללו בקו הייצור. 130 עובדים יפוטרו
חברת מובילאיי (Mobileye) הודיעה היום (ב') כי החליטה לסגור את חטיבת ה-Aftermarket, שעסקה באספקת מערכות בטיחות (ADAS) לכלי-רכב לאחר יציאתם לשוק. המהלך יוביל לפיטוריהם של כ-130 עובדים ברחבי העולם ולא צפוי להשפיע על התוצאות הכספיות של החברה ל-2024.
בחברה הסבירו כי כיום יותר ויותר יצרניות רכב מטמיעות את המערכות האלה במהלך ייצור הרכבים במפעל, וכי מגמה זו תקטין ביתר שאת את הביקוש למערכות המותאמות לכלי-רכב קיימים.
לדברי מובילאיי, ההכנסות השנתיות של החטיבה ירדו לכ-40 מיליון דולר, והיא הפכה לבלתי רווחית ובלתי כדאית מבחינה עסקית. ברמה ההיסטורית, מדובר באחת החטיבות החשובות בתחילת דרכה של מובילאיי, מאחר שהיא איפשרה לחברה להטמיע מערכות בטיחות בכלי רכב שכבר נמצאים על הכביש, עוד לפני שהיא זכתה בזכיות תכנון משמעותיות מול יצרניות רכב.
מנכ"ל החברה, פרופ' אמנון שעשוע [בתמונה], הסביר: "זו היתה החלטה קשה, אבל ההצלחה של מערכות ה-ADAS המובנות צמצמה את הצורך במערכות מותאמות, עד כי פעילות זו כבר אינה ברת קיימא מבחינה עסקית".
פורסם בקטגוריות: Automotive
פורסם בתגיות: Aftermarket , מובילאיי