בוטלה עסקת קואלקום-אוטוטוקס

23 מרץ, 2024

עוררה התנגדות גדולה באירופה: גם האיחוד האירופי וגם רשות התחרות הבריטית החליטו לחקור אותה. אוטוטוקס: "בעקבות המצב החדש שנוצר, אנחנו בוחנים דרכים חלופיות להמשך הצלחתה של החברה"

בעקבות התנגדות גוברת באירופה, חברת קואלקום (Qualcomm) הודיעה בסוף השבוע שהיא מבטלת את הצעת הרכישה של חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר. בהודעה שנמסרה לסוכנות רויטרס היא הודיעה: "קואלקום ביטלה את עיסקת הרכישה של אוטוטוקס בגלל עיכוב במתן אישורים רגולטוריים. תעשיית הרכב היא שוק חשוב עבור קואלקום, והיא ממשיכה לתמוך בה". אוטוטוקס נחשבת לחלוצה ולאחת מהחברות המובילות בתחום שבבי ה-V2X (תקשורת בין כלי רכב ובין תשתיות הדרך). המתחרה המרכזית שלה היא קואלקום (Qualcomm), אשר הגדירה את הרכב כתחום אסטרטגי.

החברה החדשנית ביותר בתחום ה-V2X

במאי 2023 הכריזה קואלקום על חתימת הסכם לרכישת אוטוטוקס (ככל הנראה תמורת 350-400 מיליון דולר), אולם הרעיון נתקל בהתנגדות רבה באירופה. באוגוסט 2023 הודיעה הנציבות האירופית שהיא תחקור את העיסקה, לאחר שקיבלה תלונות מ-15 מדינות אשר טענו כי מדובר בשתי הספקיות המרכזיות של שבבי V2X לתעשיית הרכב האירופית, ולכן העיסקה תייצר מונופול ותפגע בכושר התחרות של אירופה. לתמונה נכנסה גם רשות התחרות בבריטניה (Competition and Markets Authority), שהחלה לבדוק את העיסקה בסוף 2023, ובפברואר 2024 החליטה לחקור את המיזוג מתוך חשש שהוא מייצר מונופול.

ראוי לציין שאוטוטוקס היא מהחברות היחידות בעולם שהצליחו לשלב בשבב V2X יחיד גם את טכנולוגיית התקשורת הייעודית DSRC המקודמת בעיקר באירופה, וגם את טכנולוגיית C-V2X אשר גובשה ביוזמת קואלקום וכוללת מרכיבים שהובאו מתחום התקשורת הסלולרית, ומועדפת במקומות אחרים בעולם. מאוטוטוקס נמסר: "אנו מודים לקואלקום על כוונתה לרכוש את אוטוטוקס. מצאנו שותפים לחזון שלנו להציל אלפי חיים של אנשים בכל שנה באמצעות V2X. אנחנו מאוכזבים שהעסקה לא הצליחה לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים וכתוצאה מכך לא תגיע לידי השלמה. בעקבות המצב החדש שנוצר, אנחנו בוחנים דרכים חלופיות להמשך הצלחתה של החברה".

V2X מסתמנת כאסטרטגיה אירופית מרכזית

חברת Research and Markets פירסמה בשבוע שעבר מחקר שוק המאיר את הגורמים להתנגדות העזה של האירופים למיזוג בין קואלקום ואוטוטוקס. החברה מעריכה ששוק ה-V2X יהיה מגזר השוק בעל הצמיחה המהירה ביותר בתעשיית הרכב, ויצמח מהיקף של כ-42 מיליון דולר בשנת 2023 להיקף של כ-778 מיליון דולר בשנת 2030 – צמיחה של 51% בשנה. אירופה מסתמנת כשוק היעד המרכזי בתחום הזה, עקב תקנות רגולטוריות מחמירות, דרישה לרכב מקושר ושליטה בשוק מכוניות היוקרה (גרמניה אחראית לכ-70% מהמכירות העולמיות של מכוניות יוקרה). יצרניות הרכב הגרמניות החלו לשלב את המערכות בדגמים המובילים, והאיחוד האירופי יזם תוכניות מחקר ופיתוח משותפות בתחום ה-V2X, כדי למצות את היתרונות של הטכנולוגיה לתעשייה המקומית.

שבבי הדור השלישי

אוטוטוקס: "במהלך 15 השנים האחרונות אוטוטוקס הינה החברה החדשנית בתחום ה-V2X. לאחרונה, השקנו את מערך שבבי הדור השלישי שלנו, שהוא היחיד התומך בתקשורת 5G-V2X, במקביל לתקשורת DSRC מסורתית. המערך החדש סולל את הדרך ליכולות V2X עתידניות בזכות העובדה שהוא מאפשר בלימה אוטומטית על בסיס V2X ויישומי Day-2 מתקדמים. כתוצאה מהיכולות האלה, אוטוטוקס נבחרה כספקית לפלטפורמות לייצור המוני של 10 יצרני רכב (OEM) וחברת אופניים חשמליים, וחתמה על עסקאות שייצרו צבר הזמנות של מאות מיליוני דולרים. כל זה לא היה קורה ללא החיבור הנפלא בין טכנולוגיה פורצת דרך, וצוות עובדים נפלא ששותף למימוש החזון. כל הצוות ממשיך לפתח את המוצרים ולתמוך בלקוחות שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות