עסקת ענק לקמטק מיצרנית זכרונות ליישומי AI

25 מרץ, 2024

קיבלה הזמנה בהיקף של 25 מיליון דולר מיצרנית של זכרונות בפס-רחב (HBM). "2024 תהיה שנת שיא עבור קמטק". שווי החברה מתקרב ל-4 מיליארד דולר

חברת קמטק (Camtek) דיווחה היום (ב') על קבלת הזמנת ענק בהיקף של כ-25 מיליון דולר למערכות בדיקה ומדידה עבור יצרנית של זכרונות בפס רחב (HBM). קמטק צפויה לספק את מרבית המערכות במהלך המחצית השנייה של 2024. מניית החברה, שכבר השלימה ב-12 החודשים האחרונים עלייה של 225%, מטפסת היום בשיעור של 5% לשווי שוק של 3.91 מיליארד דולר.

רכיבי HBM הם מארז תלת-מימדי המקבץ מספר זכרונות אחד על גבי השני. זכרונות אלה מציעים קיבולת גבוהה בשטח סיליקון מצומצם יחסית והם גם נחשבים לחסכוניים בצריכת הספק. רכיבים אלה, שנכנסו לשוק בעשור האחרון, משמשים כמרכיב עזר במעבדים גרפים עוצמתיים בשרתי נתונים ומחשבי-על, והם מאפשרים לווסת את צווארי הבקבוק הנוצרים במעבר הנתונים בין יחידות העיבוד השונות.

בחודש שעבר הכריזה יצרנית הזכרונות מיקרון (Micron) כי רכיב ה-HBM שלה ישולב כחלק אינטגרלי ב-H200 Tensor Core, המעבד הגרפי העוצמתי החדש של אנבידיה (Nvidia) לחוות שרתים ומשימות AI, שצפוי לצאת לשוק במחצית השנייה של השנה.

לפני כחודש פרסמה קמטק את דו"חותיה הכספיים ל-2023, ובהם דיווחה על ההכנסות של כ-315.4 מיליון דולר; קיטון של 1.7% ביחס ל-2022. ברבעון הראשון ל-2024 צופה החברה הכנסות של 93-95 מיליון דולר, גידול של כ-30% בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. על רקע הביקוש הגובר בשוק השבבים, קמטק צופה כי היא תרשום ב-2024 הכנסות שיא.

רפי עמית, מנכ"ל קמטק מסר: "המערכות של קמטק ממשיכות להיות ברירת המחדל בקרב היצרניות הגדולות ותומכות בביקוש הגובר ל-HBM. הזמנה זו משפרת את הנראות שלנו למחצית השנייה של 2024. אנו מצפים להזמנות HBM נוספות בהמשך השנה, אשר צפויה להיות שנת שיא עבור קמטק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: HBM , קמטק