הרווח של אקסס נחתך על רקע המשבר בסין

26 מרץ, 2024

יצרנית המצעים הסינית-ישראלית מדווחת על ניצולת נמוכה ב-FAB B, המתמחה ברכיבי FCBGA, אך צופה התאוששות ב-2024. ההכנסות ב-2023 הסתכמו ב-241.8 מיליון דולר

חברת אקסס (ACCESS) הישראלית-סינית רשמה בשנת 2023 הכנסות של כ-241.8 מיליון דולר, קיטון של כ-2.8% ביחס להכנסות של כ-248.8 מיליון דולר בשנת 2022 – כך עולה מהדו"ח השנתי שהגישה היום (ג') לבורסה בתל אביב קבוצת האחזקות פריורטק, המחזיקה בבעלות בחברה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של אקסס בשנת 2023 נחתך יותר מפי 2 והסתכם בכ-10.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-26.1 מיליון דולר בשנת 2022.

אקסס עוסקת בפיתוח וייצור מצעים עבור שבבים (Semiconductors), על בסיס טכנולוגיית מצעים שפותחה בישראל על ידי חברת אמיטק שהוקמה בשנת 2000 על ידי פריורטק ונמצאת בבעלותה. בשנת 2008 הקימה פריורטק, באמצעות אמיטק ובשותפות קרנות השקעה מסין ומדרום קוריאה, את חברת אקסס בסין וזאת במטרה לספק ללקוחות בשוק הסיני את שירותי הייצור המבוססים על הטכנולוגיה של אמיטק.

באקסס תולים את הירידה ברווחיות בשנת 2023 בניצולת נמוכה של פאב B, פאב B הוקם בעיקר על מנת לייצר מצעים מסוג Flip Chip BGA מתקדמים. הטכנולוגיה הנדרשת לייצור מצעי FCBGA מתקדמים היא מאוד מאתגרת ונדרשו השקעות גדולות בתשתיות ייצור כמו חדרים נקיים וציוד ברמת אוטומציה גבוהה.

לדברי אקסס, בגלל המצב הכלכלי בסין תהליך ה qualification הוא איטי, הלקוחות לא ממהרים לתת הסמכות ולכן אין אפשרות לייצר סדרות ייצור בהיקף שיעלה משמעותית את הניצולת של קווי הייצור. עם זאת, באקסס מזהים כי קיימת מגמה של הגדלת הרכישה של רכיבים המיוצרים בסין על חשבון ייבוא רכיבים מחו"ל, דבר שיאפשר גידול במכירות של מצעי FCBGA – ועל כן מעריכים כי ב-2024 תחול עלייה בניצול של FAB B. שוק ה-FCBGA בסין מוערך ב-1.5 מיליארד דולר.

לצד זאת, אקסס מעריכה כי תמשיך בצמיחה יציבה בשנת 2024 לאור העובדה כי חלק מהותי ממכירותיה מופנה לתחום ה-RF (הנתמך בביקושים יציבים עקב הגדלת הביקושים בסין לטלפונים סלולריים) ביחד עם ביקושים יציבים למוצרים הצורכים רכיבי PM (Power management) ומצעים לתחום הביטקוין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אקסס , פריורטק