אלקטריאון תכפיל המכירות ב-2024 פי ארבעה

31 מרץ, 2024

צופה מכירות בהיקף של 102 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23 מיליון ב-2023. שווי החברה בבורסה זינק ליותר מ-1.6 מיליארד שקל. מתהדק שיתוף פעולה עם טויוטה ו-Denso, אשר תשקיע בה כ-10 מיליון דולר

בתמונה למלעה: אוטובוסים חשמליים של חברת אלקטרה אפיקים בחניון הטעינה האלחוטית בראש העין

חברת דנסו (Denso) היפנית תשקיע 10 מיליון דולר בחברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) מבית ינאי תמורת כ-1.96% מהמניות. בסוף השבוע נחתם בין שתי החברות הסכם ההשקעה, אשר מבטא את כוונת שתי החברות להעמיק את שיתוף הפעולה ביניהן. דנסו נמצאת בבעלות טויוטה, ונחשבת לאחת מחברות הטיר-1 החשובות בתעשיית הרכב.

הסכם ההשקעה הוא המשך להסכם פיתוח טכנולוגי משותף שנחתם בין אלקטריאון, דנסו וטויוטה לפני כחודשיים. במסגרת שיתוף הפעולה הזה, שלושת החברות יפתחו ביחד מערכת טעינה אלחוטית להתקנה פשוטה על כלי-רכב קיימים (After Market), וכן מערכת טעינה אלחוטית שתשולב באופן אינטגרלי (Built-in) בכלי-רכב פרטיים חדשים של טויוטה. הקניין הרוחני של המערכת החדשה יהיה בבבעלות כל השותפות, והן יתחלקו ביניהן בתמלוגים הנובעים משימוש בקניין הרוחני.

אלקטריאון מצאה את הדרך אל השוק

במכתב לבעלי המניות מיום ה' האחרון עם פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2023, מסר היו"ר ומנכ"ל החברה, אורן עזר, ששיתוף הפעולה עם דנסו וטויוטה הוא חלק מאסטרטגיית שיתופי פעולה עם חברות רכב מובילות. כיום החברה משתפת פעולה עם 15 יצרניות רכב, בהן: פורד, פולקסווגן, IVECO, סטלנטיס ועוד. בתחום הטעינה האלחוטית לאוטובוסים היא השיגה השנה שתי אבני דרך מרכזיות: הפרוייקט המסחרי עם חברת האוטובוסים אפיקים מתחיל להביא נתונים ומהם עולה שהלקוח מרוצה והמערכת עונה לציפיות, במקביל, מערכת הטעינה המורכבת על אוטובוסים השלימה את תהליך התקינה האירופי.

בשנת 2023 הסתכמו הכנסות החברה בהיקף של כ-23 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.65 מיליון שקל ב-2022. החברה דיווחה על רווח גולמי של כ-3.5 מיליון שקל. החברה צופה שמכירותיה בשנת 2024 יוכפלו פי ארבעה, ויסתכמו בכ-102 מיליון שקל. בין השאר, היא כבר חתמה על הזמנות עבור 2024 בהיקף של כ-89 מיליון שקל. "הטכנולוגיה האלחוטית מוכחת ועובדת, הלקוחות מרוצים. אני מאמין שבעתיד הלא רחוק תהפוך הטעינה האלחוטית של כלי-רכב חשמליים למוצר בסיסי בכל בית ובכל צי, בתהליך דומה לזה שהתרחש במעבר לשימוש בטלפונים אלחוטיים".

בשנה האחרונה עידכנה החברה את אסטרטגיית הפעילות שלה, וכיום היא מתמקדת בשני שווקים מרכזיים: שוק הציים המסחריים הכולל חברות תחבורה ציבורית עירונית, ציי משלוחים ותותלה מנקודה לנקודה ומוניות עירוניות; ושוק המכוניות הפרטיות, שבו היא מתמקדת בפיתוח רכיב טעינה שיוטמע בכלי-רכב פרטיים כחלק בלתי נפרד מתהליך הייצור, וכן במערכות After Market שיאפשרו לשלב את הטכנולוגיה שלה בכלי רכב קיימים. בתגובה להשקעה ולדו"ח זינקה מניית אלקטריאון בבורסה בתל אביב בכ-13% וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.62 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלקטריאון , רכב חשמלי