לראשונה בשידור חי: שחקני NBA לבשו את מצלמות הגוף של MindFly במשחק האולסטאר

4 אפריל, 2024

מצלמות גוף המצוידות ב-AI איפשרו לצופי הטלוויזיה בארה"ב לצפות במשחק בשידור חי מנקודת מבטם של השחקנים במגרש. כוכב העבר רג'י מילר: "כל שחקן צריך ללבוש את זה"

בתמונה: מייסדי MindFly (מימין לשמאל) ערן טל(מנכ"ל), ויהודה אלמליח (CTO)-קרדיט צלמת: אסנת קרסננסקי

חברת הסטארט אפ הישראלית מיינדפליי (MindFly), המספקת מצלמת גוף זעירה המצוידת בבינה מלאכותית, רשמה ציון דרך היסטורי בשידורי במשחק האול-סטאר של ה-NBA שנערך ב-18 בפברואר. מצלמת הגוף הייחודית של מיינדפליי נלבשה על ידי שחקני ה-NBA דונובן מיטשל ומיילס טרנר ועל ידי השופטים טוני בראד'רס וג'ון באטלר. המצלמה אפשרה לצופים לקבל תמונה חסרת תקדים בשידור חי של המשחק מנקודות המבט של השחקנים והשופטים – יכולת שמוכרזת כעת לראשונה בעולם.

השימוש במצלמת הגוף המצוידת ב-AI של חברת הסטארט אפ הישראלית קיבל תגובות נלהבות מפרשנים, ביניהם כוכב ה-NBA לשעבר רג'י מילר. מילר הדגיש את החדשנות של המצלמה, הצביע על הפוטנציאל שלה לחולל מהפכה בשידורי ספורט ואמר: "כל כוכב כדורסל צריך ללבוש את זה". מיינדפליי מדווחת בנוסף כי פיתחה והדגימה לראשונה יכולת, שהודגמה במשחק כדורגל בין ספרטה פראג לקופנהגן, לבחור את נקודת המבט של השופט ו"לקפוץ" בשידור חי מנקודת המבט של השחקנים או השופטים לנקודת המבט של המצלמה הראשית ובחזרה. כמו כן, בפעם הראשונה בתולדות שידורי הספורט שודרה בלייב נקודת המבט של שחקן שלבש את מצלמת הגוף של מיינדפלי במשחק רשמי של הליגה הצרפתית בכדורסל.

מצלמות הגוף של מיינדפליי הן פתרון מקצה לקצה ללכידת שידורי וידאו וקול מנקודת המבט של שחקנים ושופטים במהלך המשחק ומאחורי הקלעים. מיינדפליי הופכת את החומר המצולם הגולמי לפידים בשידור חי ולקטעי וידיאו באמצעות מערכת ה-AI אותה פיתחה. הטכנולוגיה מייצבת את החומר המצולם הגולמי ומביימת אותו באופן אוטונומי, תוך שהיא מחקה החלטות של צלם ובמאי אנושי. התוצאה היא חוויית צפייה חדשה לחלוטין ומשופרת המתאימה במיוחד לשידורי טלוויזיה חיים ולמדיה חברתית ויכולה לשרת כל גוף שמחזיק בזכויות בענף הספורט – גופי שידור, נותני חסות, ליגות ומועדוני ספורט.

שופטים ושחקנים לובשים את מצלמות הגוף של מיינדפליי, בתצורה של וסטים עם מצלמות משולבות הדומים לווסטים עם GPS שאותם שחקנים כבר רגילים ללבוש. המצלמה והסוללה משולבות באופן חלק ורציף בתוך הווסט. העיצוב של הווסט משמר את הבטיחות ורמת הביצועים של השחקנים ובו בזמן התוכן נלכד, מיוצב ומבוים אוטומטית על ידי התוכנה של הסטארט אפ הישראלי. יכולות אלה מאפשרות לשדר את קטעי הווידאו בשידור חי או לערוך את הקטעים לשימוש במדיה חברתית או בערוצי פרסום אחרים.

מיינדפליי כבר רשמה שורה של הישגים בליגות כדורגל וכדורסל בעולם, כמו הפרמייר ליג באנגליה, ליגת ה-MLS בארה"ב, ליגת האלופות בכדורגל של UEFA וביורוליג בכדורסל באירופה. החברה משתפת פעולה עם גופי שידור ידועים כמו ESPN, NBC Sports, WBD Sports, Globo, DAZN ו-SKY Austria. כמו כן, היא משתפת פעולה עם קבוצות בולטות דוגמת מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, רדבול זלצבורג ובאיירן מינכן.

ערן טל, מנכ"ל מיינדפליי, מסר: "אנחנו שמחים על התוצאות המוצלחות שהשגנו במשחק האול-סטאר ב-NBA. התגובה החיובית שקיבלנו מהליגה, השחקנים והשופטים מהווה עדות לפוטנציאל של הטכנולוגיה שלנו לחולל מהפכה בתחום שידורי הספורט. אבן דרך זו רק הגדילה את התיאבון שלנו לממש את הייעוד שלנו: לשפר את החוויה של האוהדים ולהרחיב את הנוכחות שלנו בארצות הברית". פול בנדיקט, סגן נשיא בכיר ב-NBA, אמר: "אנחנו תמיד מחפשים איך להביא חדשנות לתחום השידור ומיינדפליי מספקת הזדמנות מרגשת ל-NBA לשפר את הנגישות של המשחקים עבור כל אוהדי הליגה באמצעות המצלמות הלבישות שלה".

מיינדפליי נוסדה בתחילת שנת 2021 על ידי שני יזמים סדרתיים: ערן טל, מנכ"ל החברה, ויהודה אלמליח הCTO-. ערן טל, יזם סדרתי בתחום הוידאו, הקים וניהל את הסטארט-אפים Evrideo, Goopi.tv ו- Individual.tv. יהודה אלמליח הוא אחד מהמייסדים וה-CTO של אופטיבייס שהונפקה בנאסדאק והגיעה לשווי של כחצי מיליארד דולר. כמו כן היה המייסד וה-CTO של מוביקסל שנמכרה לחברת פלאש נטוורקס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות