SK hynix תקים מפעל לייצור זכרונות AI באינדיאנה

8 אפריל, 2024

יצרנית הזכרונות הדרום-קוריאנית, השנייה בגודלה בעולם, תשקיע 3.7 מיליארד דולר בהקמת המפעל, שיתמקד בזכרונות HBM ליישומי בינה מלאכותית

[בתמונה למעלה: פאב 68 של אינטל בעיר דאליאן בסין, שנרכש ב-2020 על ידי SK Hynix. צילום: אינטל]

יצרנית הזכרונות הדרום-קוריאנית SK hynix הכריזה על תוכנית להקמת מפעל לייצור שבבים בעיר ווסט לאפאייט (West Lafayette) במדינת אינדיאנה שבארצות הברית. המפעל החדש יתמקד בייצור זכרונות רחבי-פס (HBM) ליישומי AI, ו-SK Hynix תשקיע כ-3.7 מיליארד דולר בהקמתו, ותקבל תמריצים והטבות מס מהממשל האמריקאי, שתחת ממשל ביידן מבסס מחדש את פעילות ייצור השבבים על אדמת אדצות הברית. המפעל צפוי לייצר 1,000 מקומות עבודה.

המפעל צפוי להתחיל בייצור המוני במחצית השנייה של 2028. החברה הקוריאנית גם תקים מרכז מו"פ, בשיתוף אוניברסיטת פרדו, שיעסוק בפיתוח הדורות הבאים של זכרונות לתחום ה-AI.

SK Hynix מתמחה בייצור זכרונות פלאש ו-DRAM. היא נחשבת ליצרנית הזכרונות השנייה בגודלה בעולם, אחרי סמסונג, וליצרנית השבבים השישית בגודלה. ב-2023 הכנסותיה הסתכמו ב-22.8 מיליארד דולר.

SK Hynix היא ספקית ראשית של זכרונות HBM לאנבידיה. רכיבי HBM הם מארז תלת-מימדי המקבץ מספר זכרונות אחד על גבי השני. זכרונות אלה מציעים קיבולת גבוהה בשטח סיליקון מצומצם יחסית והם גם נחשבים לחסכוניים בצריכת הספק. רכיבים אלה, שנכנסו לשוק בעשור האחרון, משמשים כמרכיב עזר במעבדים גרפיים עוצמתיים בשרתי נתונים ומחשבי-על, והם מאפשרים לווסת את צווארי הבקבוק הנוצרים במעבר הנתונים בין יחידות העיבוד השונות.

SK Hynix נחשבת לחברה שייצרה את זכרונות ה-HBM הראשונים, ב-2013. בחודש פברואר דיווחה מיקרון (Micron) כי אנבידיה תשלב כחלק אינגרלי את זכרון ה-HBME3 החדש שלה במעבד הגרפי העוצמתי H200 Tensor Core.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: HBM , SK hynix