ואלנס בשיתוף פעולה אסטרטגי בשוק הרכב הסיני

30 אפריל, 2024

Black Sesame תטמיע את שבב התקשורת של ואלנס ב-SoC לנהיגה אוטונומית. בלאק ססמי היא אחת מחברות השבבים לרכב החשובות בסין ומיועדת לאפשר לשוק הרכב המקומי להתנתק מהתלות באנבידיה וקואלקום

חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון הכריזה על שיתוף פעולה עם ספקית השבבים לרכב הסינית Black Sesame, שתטמיע את שבב התקשורת VA7000 של ואלנס במערכת-על-שבב Huashan-2 A1000, המיועדת להפעיל ישומי נהיגה אוטונומית ברמה 3 ומספקת ביצועים של 106-196 טריליון פעולות בשנייה (TOPS).

בנוסף, שתי החברות עובדות על אינטגרציה של השבב של ואלנס גם בפלטפורמת המחשוב המרכזית לרכב Wudang C1200 של בלאק ססמי. עבור בלאק ססמי, ההטמעה של השבב של ואלנס תכשיר את המערכת לתקן A-PHY של ארגון התקינה MIPI. זהו תקן שמסדיר את תשתית התקשורת בין חיישנים ומערכות בתוך הרכב ונועד להבטיח קישוריות מהירה, מהימנה ובטוחה. למעשה, מפרט התקן מבוסס על הטכנולוגיה של ואלנס, ועל כן שימוש בשבב VA7000 מכשיר את המערכת לעמידה בתקן, שהולך ונהיה נפוץ יותר ויותר בתעשיית האוטומוטיב.

השבב של ואלנס מאפשר להעביר תכני וידאו ואודיו בין חיישני ומערכות הרכב במהירות מהירה מאוד של עד 16Gbps ועל-גבי צמד חוטי נחושת (UTP) פשוטים למרחק של עד 15 מטר. טיב התקשורת בין מערכות הרכב הוא מרכיב קריטי בביצועים שלהן.

החברה שתבטיח עצמאות לתעשיית שבבי הרכב הסינית?

עבור ואלנס, שיתוף הפעולה מהווה נקודת כניסה אסטרטגית לשוק הרכב הסיני, אחד השווקים הגדולים והמתקדמים בעולם. Black Sesame נוסדה ב-2016 והיא מפתחת מערכות-על-שבב (SoC) המספקות את תשתית המחשוב והעיבוד עבור יישומי נהיגה אוטונומית ורכב חכם. בכך, בלאק ססמי מהווה תחרות לאנבידיה, קואלקום ו-NXP, שמספקות גם כן פתרונות מחשוב לכלי-רכב.

מעבר לזאת, לבלאק ססמי יש חשיבות מאוד גדולה בתעשיית הרכב הסינית, ולתעשיית השבבים המקומית בכלל, וזאת מאחר שהיא מפתחת באופן עצמאי את החומרה והתוכנה עבור שבביה. החברה מעסיקה כאלף עובדים ברחבי העולם, ומתגאה בכך שהצליחה למשוך הון אנושי מחברות כמו אנבידיה, אמברלה, קואלקום, בוש ו-NXP. מנקודת המבט הסינית, התקווה היא כי בלאק ססמי תאפשר להקטין את התלות הסינית בספקיות זרות של שבבים לרכב. ואמנם, יצרניות רכב סיניות רבות משתפות עימה פעולה, מקבוצות הרכב FAW ו-SAIC ועד שיומי, באיידו וג'ילי. גם בוש הגרמנית משקיעה בבלאק ססמי. בלאק ססמי מצויה בימים אלה בהליכי רישום לבורסה בהונג קונג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Black Sesame , ואלנס