גילת רוכשת את Stellar Blu האמריקאית

17 יוני, 2024

תשלם 245 מיליון דולר במזומן, בהם 98 מיליון דולר עם חתימת העסקה ועוד 147 מיליון דולר בשלבים. חברת Stellar Blu Solutions מטקסס, פיתחה מסוף תקשורת לווייני מוטס המבוסס על פלטפורמה מודולרית

בתמונה למעלה: מסוף תקשורת של Stellar Blu על-גבי מטוס ניסוי של אינטלסאט

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) הכריזה על חתימת הסכם לרכישת חברת Stellar Blu Solutions האמריקאית בסכום כולל של 245 מיליון דולר במזומן, בהם 98 מיליון דולר עם חתימת העסקה ועוד 147 מיליון דולר בשלבים בהתאם לעמידה באבני דרך. גילת תממן את הרכישה מהמזומנים בקופת החברה ומאשראי חיצוני. העסקה אושרה על ידי דירקטוריון גילת וחבר המנהלים של Stellar Blu Solutions. מימוש העיסקה תלוי בקבלת האישורים הרגולטוריים. סיומה צפוי להיות במחצית השנייה של 2024. בתגובה להודעה ירדה מניית גילת בבורסת תל אביב בכ-6% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1 מיליארד שקל.

חברת Stellar Blu Solutions מפורת וורת', טקסס, מספקת מסופי תקשורת לוויינים המבוססים על אנטנות אלקטרוניות מתכווננות (Electronically Steered Antenna – ESA) למטוסים מסחריים, רכבות וכלי טיס ופלטפורמות צבאיות, אשר מאפשרות תקשורת עם מערכי לוויין בגובה רב (GEO) ומערכי לוויין בגובה נמוך (LEO). הארכיטקטורה שלה, Sidewinder, היא מודולרית וניתנת להתאמה לשוקי תעופה נוספים ויישומים אחרים של קישוריות לוויינית בתנועה. בין הלקוחות שבחרו בפתרון שלה: OneWeb ,Panasonic ו-Intelsat. לפני כשבועיים היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת בואינג, אשר החליטה לבחון את התאמת הטכנולוגיה של Stellar למטוסי 777, 737MAX ו-787Dreamliner.

שתי חברות המשלימות אחת את השניה

להערכת גילת ועל בסיס צבר ההזמנות הקיים של החברה, הרכישה תגדיל את מכירותיה בכ-100-150 מיליון דולר בשנה החל משנת 2025. מנכ"ל גילת, עדי צפניה, אמר שהרכישה "מהווה אבן דרך משמעותית באסטרטגיית הצמיחה של גילת, ומיועדת להרחיב את עסקיה בשוק הקישוריות בטיסה. אנו מאמינים שהודות לפריסה הגלובלית של גילת, נוכל להביא את הפתרונות של Stellar Blu לשוקי תקשורת נוספים הזקוקים לפתרונות קישוריות בטיסה המבוססים על אנטנה אלקטרונית מתכווננת".

לדבריו, "קיימת סינרגיה חזקה בין שתי החברות ואנחנו מצפים לעבוד עם Stellar Blu ולתמוך בלקוחותיה". גילת רשתות לוויין מספקת פתרונות תקשורת לוויינית רחבת פס. מוצריה מספקים פתרונות למספר קבוצות לוויין בקיבולת גבוהה מאוד (VHTS) ולוויינים מוגדריתוכנה (SDS). המוצרים כוללים: פלטפורמה מבוססת ענן, מסופי תקשורת לוויינית, אנטנות תקשורת לוויינית בתנועה (SOTM), מגברי הספק לווייניים מסוג Solid State Amplifiers – SSPA, ממירי תדרים (BUC) ומערכות קרקע לשימוש מסחרי וביטחוני. ברבעון הראשון 2024 צמחו מכירותיה בכ-29% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-76.1 מיליון דולר. תחזית המכירות השנתית היא 305-325 מיליון דולר, המייצגת צמיחה של 18% במכירות (בנקודת האמצע: 312.5 מיליון דולר).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: אנטנות , גילת , לוויינים