יצרנית רכב מהגדולות בעולם בחרה בשבבי המכ"ם של ארבה

1 יולי, 2024

מדובר באחת מ-10 היצרניות הגדולות בעולם. שבבי המכ"ם של ארבה צפויים להיכנס לייצור סדרתי לצורך שילובם בדגמים של יצרנית הרכב. "יביא לגידול במכירות ובנתח השוק"

בתמונה למעלה: מבט אל תוך המכ"ם הצדי Lynx של ארבה

חברת ארבה רובוטיקס (Arbe) הודיעה היום (ב') כי אחת מעשר יצרניות הרכב המובילות בעולם בחרה בערכת השבבים שלה לטובת פיתוח מערכות מכ"ם שישולבו באופן סדרתי בדגמיה. יצרנית הרכב אישרה כי ההכנות לפיתוח עבור הייצור הסדרתי יחלו באופן מיידי. הבחירה בטכנולוגיה של ארבה נעשתה לאחר קיום תהליך בחינה טכני תחרותי מקיף וכן בדיקות שטח וניסויים של ערכת השבבים של ארבה. בארבה מעריכים כי הבחירה בטכנולוגיה שלה היא הזדמנות מסחרית משמעותית עבור החברה, מאחר שהיא ישימה עבור מגוון קטגוריות של כלי רכב משפחתיים ויוקרתיים. 

לדברי קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה, "בחירתנו על-ידי אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם מהווה הישג משמעותי עבורנו ואנו מאמינים כי שיתוף פעולה עם יצרנית גדולה שכזו, ימצב אותנו היטב על רקע הביקוש הגובר בעולם למערכות רדאר מתקדמות ויביא לגידול במכירות ובנתח השוק בעתיד הקרוב. הבחירה בפתרון של ארבה, שנעשתה לאחר הערכה יסודית, מחזקת את ההובלה הטכנולוגית שלנו. אנו מצפים ליישום מוצלח, שיביא ערך משמעותי עבור התעשייה". 

חברת ארבה פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בתדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. בשנה שעברה חשפה את המכ”ם Lynx, אשר כולל 288 ערוצי קליטה ושידור וטווח גילוי של 260 מטר. הוא ישולב בחליפת מכ”ם הכוללת ארבע יחידות שונות ומעניקה כיסוי מכ”מי של 360°. בתחילת החודש השלימה החברה רישום כפול של מניותיה בבורסה בתל אביב, לצד המסחר במניה בנסד"ק. במקביל הנפיקה החברה איגרות חוב להמרה בסכום של כ-113 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ארבה , מכ"ם , רכב