ג'נסל תספק תאי דלק בכ-4.4 מיליון דולר לחברת החשמל במקסיקו

11 אוגוסט, 2024

חברת ג'נסל הוקמה ב-2011, ופיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מתאי דלק מבוססי מימן ואמוניה נקייה. לאחר ההודעה עלתה מניית ג'נסל בבורסה של תל אביב בכ-11.4% והיא נסחרת בשווי חברה של כ-70 מיליון שקל

חברת ג'נסל (GenCell) מפתח תקווה  קיבלה מחברת החשמל הפדרלית של מקסיקו (CFE) הזמנה לאספקת כמה עשרות מערכות  GenCell REX הפקת חשמל המבוססות על תאי דלק מימניים. מחציתה הראשונה של ההזמנה, בהיקף של 4.4 מיליון דולר, יסופק במהלך 2024. מועדי האספקה של החלק השני עדיין לא סוכמו. ההזמנות נעשו בהתאם לתנאי המכרז שבו זכה השותף המקומי של ג'נסל במקסיקו בחודש דצמבר 2023. המערכות הנרכשות ישמשו כמערכות גיבוי למערך תחנות ההשנאה של CFE. לדברי רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל, בשנתיים האחרונות נבחנו המערכות על-ידי CFE בתרחישי קיצון.

"המשך ההצטיידות של CFE מסייע לג'נסל בנסיונות החדירה בארה"ב". ראוי לציין שלאחר ההתקנה ב-2024, תהיה CFE חברת החשמל הלאומית בעלת בסיס ההתקנות הגדול בעולם של תאי דלק. לאחר ההודעה עלתה מניית ג'נסל בבורסה של תל אביב בכ-11.4% והיא נסחרת כעת במחיר של יותר מ-63 אגורות ובשווי חברה של כ-70 מיליון שקל. בשנת 2023 הסתכמו מכירות החברה בכ-4.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-7.4 מיליון דולר בשנת 2022. הוצאות המחקר והפיתוח ב-2023 הסתכמו בכ-13.2 מיליון דולר. 

חברת ג'נסל הוקמה ב-2011, ופיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מתאי דלק מבוססי מימן ואמוניה נקייה. ג’נסל הצליחה להוזיל באופן משמעותי את עלויות ייצור החשמל באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לעשות שימוש במימן ברמה תעשייתית, שהינו זול יותר, וללא שימוש במתכות יקרות כמו פלטיניום כקטליזטור כימי בתאי הדלק. שוקי היעד המרכזים של תאי הדלק הם שוק חברות החשמל, שוק המתקנים הדורשים גיבוי רציף שאינו תלוי ברשת החשמל, אספקת חשמל למקומות מנותקים מהרשת והקמת תחנות לטעינת כלי רכב חשמליים, המבוססות על ייצור חשמל באמצעות תאי דלק.

בחודש מאי 2024 דיווחה ג'נסל על עסקה לאספקת עשרות מערכות גיבוי אנרגטי מסוג GenCell BOX לחברת טלקום באירופה בסכום של כ-4.9 מיליון דולר. באותו חודש השיקה ג'נסל פעילות מסחרית בארצות הברית וקיבלה תקן בטיחות UL מהרגולטור האמריקאי למערכת EVOX של החברה. במקביל, מרכז המוביליטי של קליפורניה (CMC) פורס בעיר סקרמנטו את מערכת GenCell EVOX לטעינת כלי-רכב חשמליים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ג'נסל , תאי דלק