אקוואריוס בדרך לנסד"ק

19 ספטמבר, 2024

החברה פיתחה גנרטור יעיל לעמדות טעינה אולטרה-מהירה לרכבים חשמליים. חתמה באחרונה על הסכמים בארצות הברית ומקיימת מגעים עם משקיעים שמתנים את השקעתם ברישום לנסד"ק. המניה בתל-אביב מזנקת

[בתמונה למעלה: הדגמת קונספט לשימוש בגנרטור של אקוואריוס כמאריך טווח נסיעה ברכב חשמלי]

חברת אקוואריוס (Aquarius Engines) מראש העין דיווחה היום (ה') לבורסה כי דירקטוריון החברה הורה לפעול לרישום מניותיה בנסד"ק "בהקדם האפשרי". כיום נסחרת אקוואריוס בבורסת תל-אביב – ובעקבות ההודעה הבוקר מזנקת מנייתה ביותר מ-40% (נכון לשעה 12:00) לשווי שוק של 64 מיליון שקל.

באקוואריוס מסבירים כי אחת הסיבות למהלך היא מגעים שהחברה מקיימת באחרונה עם משקיעים אסטרטגיים, שמתנים את השקעתם ברישומה בנסד"ק. אקוואריוס נמצאת בתהליכים מתקדמים של חדירה לשוק ובחברה מזהים פוטנציאל בהאצה של שוק תשתיות הטעינה לרכבים חשמליים בארצות הברית – שוק המפתח של החברה. "החברה מעריכה כי התהליכים העסקיים אותם היא מקדמת, בשילוב עם הפיכתה לחברה דואלית והחשיפה לשוק ההון האמריקאי, צפויים לשפר את יכולתה לגיוס הון חוזר לטובת
פעילותה העסקית", נמסר בהודעתה לבורסה.

מנוע בעירה יעיל להטענת מכוניות חשמליות

חברת אקוואריוס פיתחה גנרטור יעיל וחסכוני מאוד המבוסס על מנוע שריפה פנימית מהפכני שהיא המציאה. המנוע של אקוואריוס מאפשר שימוש בכל סוגי הגאז והדלק. הוא מבוסס על מבנה ייחודי שבו ציר יחיד נע קדימה ואחורה עם תאי הבעירה, ומיישם את כל מחזורי הפעילות של מנוע שריפה פנימית, כולל העברה ישירה של התנועה אל הגנרטור, ללא שימוש במערכת המורכבת של בוכנות, צירים וממסרים המאפיינת מנועי שריפה פנימית סטנדרטיים. היעילות הזאת מאפשרת להפעיל גנרטור בהספק של 16kW ובמשקל של 100 ק"ג בלבד (במקום יותר מחצי טון), אשר דורש תחזוקה רק בכל 1,000 שעות עבודה.

בשונה ממנועי הבעירה הקיימים, שמיועדים להנעה מכנית (של גלגלים), המנועים של אקוואריוס מיועדים להנעה חשמלית. על בסיס הטכנולוגיה היא מפתחת מערכות לייצור חשמל מבוזר, למשל בעמדות טעינה חשמלית לרכבים.

בחודש אפריל חתמה החברה על שיתופי פעולה עם חברת EnviroCap האמריקאית, המפעילה עמדות טעינה, ועם חברת הפצה בתחום, לצורך קידום מסחרי של פתרונות החברה בתחום עמדות טעינה אולטרה-מהירה. בחודש מאי חתמה על הסכם עם חברה אמריקאית נוספת בתחום, לצורך קיום פיילוט עם אגף התחבורה של מדינת קליפורניה לפריסת עמדות טעינה אולטרה-מהירה על בסיס מנועי החברה.

החברה הוקמה בשנת 2014 על-ידי היו"ר גל פרידמן, המנכ"ל אריאל גורפונג והטכנולוג הראשי שאול יעקובי. בסוף 2020 היא נרשמה למסחר בבורסה בתל אביב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אקוואריוס , נסד"ק