סיבוב הפרסה של VW: מחדשת את החוזה עם אפולו
18 מרץ, 2025
בספטמבר 2024 הודיעה פולקסווגן על הקפאת הפרויקט להטמעת היריעות הסולאריות, וכעת החליטה לחדשו. הסכם אסטרטגי עבור אפולו, שהיקפו נאמד בעשרות מיליוני דולרים. החליטה להקים עבורו קו ייצור ייעודי

בתמונה למעלה: מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, במפעל החברה במבוא כרמל. צילום: אילן ספרא
חברת אפולו פאוור (Apollo Power) דיווחה הבוקר (ג') כי ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן (VW) הודיעה לה כי החליטה להמשיך בפרויקט עימה, להטמעת היריעות הסולאריות הגמישות של אפולו באחד מדגמי הפנאי העתידיים שלה. מדובר בשיתוף פעולה שעליו סוכם עוד ב-2022. יישום הפרויקט נדחה מספר פעמים ובחודש ספטמבר 2024 דיווחה אפולו כי קיבלה הודעה מ-VW על הקפאתו – וכעת ישובו החברות לשתף פעולה לפי המתווה המקורי. בעקבות ההודעה, עלתה היום מניית אפולו במסחר בתל אביב ביותר מ-19%.
ל-Techtime נודע כי ההחלטה להקפיא את הפרויקט היתה קשורה בתהליכים פנימיים בתוך VW, שאינם קשורים מהותית לשיתוף הפעולה עם אפולו או הטכנולוגיה, וכעת בשלו התנאים לחדש את ההסכם. עם זאת, ב-VW צפוי להתקיים דיון פנימי ביחס למפרט, לרבות מבחינת גודל והספק, ועל כן לוחות הזמנים ליישום עדיין אינם ברורים.
החוזה עם VW היה ההסכם המסחרי הראשון בשוק הרכב של אפולו. זהו חוזה ארוך טווח לאספקת יריעות סולאריות אשר ישולבו בדגמי רכב לאחר גמר הייצור (after market). מדובר היה בתוכנית לספק עשרות אלפי יריעות במשך 10 שנים בהיקף כולל של כ-33 מיליון דולר, כך לפחות לפי הסיכום המקורי שדווח בזמנו. לאחר חתימת ההסכם הודיעה אפולו שהיא מתכננת להקים קו ייצור ייעודי לצורך יישום ההסכם.
היריעה הסולארית של אפולו מיועדת להטעין את מצבר הרכב. בשיחה עם TechTine אמר מנכ"ל החברה עודד רוזנברג: "השילוב בין עולם הרכב לעולם הסולאר הוא מתבקש, ואני מאמין שבעתיד זה יהיה בגדר סטנדרט שמכוניות חשמליות יכללו יריעות סולאריות. כלי רכב זקוקים באופן תמידי לחשמל, והיריעות הללו מספקות נדבך משלים להטענת הסוללה כאשר המכונית נוסעת או חונה ואינה מחוברת לעמדת טעינה. יש לנו טכנולוגיה עדיפה. היריעות אינן כבדות ואינן נשברות. זהו פיתרון טוב לאוטובוסים, משאיות, קרוואנים ורכבי פנאי".
הודות לאלסטיות הגבוהה (יכולת כיפוף עד לקוטר של 1 ס"מ) ולמשקלן הנמוך של היריעות (3-4 ק"ג למ"ר), ניתן לפרוס אותן בקלות גם על-גבי משטחים בלתי שטוחים, ולנצל מבנים ושטחים שלא ניתן להתקין בהם פאנלים קשיחים וכבדים. כיום הנצילות שלהן היא כ-17.5%.
פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות
פורסם בתגיות: אפולו פאואר , עודד רוזנברג , פולקסוואגן