קרן פימי יוצאת מתאת טכנולוגיות – ובתשואה נאה

31 מאי, 2025

מוכרת את יתרת אחזקותיה לפי מחיר של 26 דולר למניה. את אחזקותיה רכשה ב-2013 לפי מחיר של 7 דולר ו-8.5 דולר למניה. תאת הודיעה על גיוס הון והארכת חוזה עם חברת תובלה אווירית תמורת כ-40-55 מיליון דולר

[בתמונה: בואינג 757. מקור: ויקי]

חברת תאת טכנולוגיות (TAT) הודיעה כי תמכור כ-1.625 מיליון מניות של החברה תמורת 26 דולר למניה. בסך הכול, המכירה תניב לתאת כ-42.6 מיליון דולר. תמחור המכירה נמוך ב-5% לעומת מחיר נעילת המניה טרם ההודעה הרשמית. החברה תשתמש בהון לצרכים תפעוליים והשקעות הון.

במקביל, מי שהחליטה למכור את יתרת אחזקותיה בחברה היא קרן פימי (FIMI). הקרן מתכוונת למכור, באותו מחיר, כ-2.5 מיליון מניות – עסקה שתניב לה כ-65.7 מיליון דולר במזומן. פימי היתה עד לא מכבר בעלת השליטה בתאת, עם אחזקה של 51.8% ממניות החברה, אך בשנה שעברה מכרה כמעט מחצית מאחזקותיה לפי מחיר של 54.95 שקל למניה (15 דולר לערך) למשקיעים מוסדיים ישראלים, תמורת סכום כולל של 129 מיליון שקל.

בכך משלימה הקרן תשואה נאה על השקעתה לאורך השנים בתאת. ב-2013 רכשה הקרן 857 אלף מניות במחיר של 7 דולר למניה, ולאחר מכן מימשה אופציה לרכישת עוד כחצי מיליון מניות במחיר של 8.5 דולר למניה – ובעקבות כך החזיקה כ-43.7% ממניות החברה. לאורך השנים הגדילה את אחזקותיה עד ל-51.8%, עד למכירה המשמעותית בשנה שעברה. באותה תקופה גדלו הכנסותיה של תאת מ-80 מיליון דולר ב-2013 ל-152.1 מיליון דולר ב-2024.

הארכת חוזה עם חברת תובלה גדולה

בשבוע שעבר דיווחה תאת כי האריכה ב-5 שנים חוזה לאספקת שירותי תחזוקה (MRO) למנועי-עזר (APU) עם אחת מחברות התובלה האווירית הגדולות בעולם, עבור צי מטוסי בואינג 757 ו-767. עד כה שירותי התחזוקה עם אותה חברה נגעו לצי מטוסיה בארצות הברית – וכעת החוזה יורחב לציה ביתר העולם, ויתווספו עוד שני דגמים: בואינג 767 ואירבאס 300. החוזה צפוי להניב לחברה הכנסות בהיקף של 40-55 מיליון דולר.

בחודש הקרוב יחתמו שני הצדדים על הסכם לאספקת שירותים גם עבור בואינג 777. הכנסותיה של תאת ברבעון הראשון של 2025 עמדו על 42.1 מיליון דולר – גידול של 23.6% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי זינק ביותר מ-80% ל-3.8 מיליון דולר. צבר ההזמנות של תאת, נכון למועד פרסום הדו"ח, עלה ל-432 מיליון דולר.

חברת תאת מספקת שירותי תחזוקה ושיפוץ של מערכות בקרת חום במטוסים אזרחיים וצבאיים, יחידות הנעה תעופתיות, וכן היא גם מייצרת חלקים של מנועי סילון. מנוע הצמיחה המרכזי שלה בשנים האחרונות הוא מתן שירותיתחזוקה למנועי עזר (APU).

מנועי העזר הללו הם מנועי סילון קטנים אשר לא משמשים להנעת המטוס, אלא לאספקת אנרגיה למערכות הפנימיות שלו. לדברי תאת, יש לה הסכמי תחזוקה עם כל חברות השילוח האווירי המובילות בצפון אמריקה, כלומר ארצות הברית וקנדה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , תעופה וביטחון