אינוויז נכנסת לשוק התחבורה בארה"ב, ופוגשת מתחרה ישראלית

21 אוגוסט, 2025

חוברת ל-Cron AI ול-D2 בפריסת מערכת LiDAR חכמה לניהול צמתים באטלנטה. המהלך מסמן את כניסתה לשוק מערכות התחבורה החכמה בארה״ב, שבו כבר פועלת המתחרה הישראלית נו-טראפיק

בתמונה למעלה: חיישן InnovizSMART לעולם התחבורה והתשתיות

מאת יוחאי שויגר

חברת אינוויז (Innoviz) הישראלית מרחיבה את פעילותה מעבר לעולם הרכב האוטונומי ונכנסת לשוק התחבורה החכמה הצומח במהירות בארצות הברית. אינוויז הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת הסטארט-אפ Cron AI ועם D2 Traffic Technologies, שביחד יציעו מערכת לניטור ולניהול תחבורה בזמן אמת בצמתים, מתוך מטרה להפחית עומסי תנועה ולצמצם תאונות דרכים.

D2 Traffic היא אינטגרטורית אמריקאית ותיקה בתחום מערכות ITS (מערכות תחבורה חכמות), והיא משמשת כגורם המקשר בין טכנולוגיות חדשניות לרשויות המקומיות. החברה מתמחה בהטמעת מערכות בקרת תנועה, שילוב פתרונות חיישנים עם רמזורים קיימים והפצת טכנולוגיות לרשתות עירוניות. Cron AI, מצידה, מפתחת את פלטפורמת senseEDGE לעיבוד נתוני חישה תלת־ממדיים בזמן אמת. הפלטפורמה יודעת לקחת נתונים גולמיים מ-LiDAR, מצלמות או מכ"ם, ולתרגם אותם לתובנות מיידיות בצומת – ללא תלות בענן.

במסגרת שיתוף הפעולה, חיישני ה-LiDAR של אינוויז אוספים את המידע, Cron AI מעבדת ומסווגת אותו בזמן אמת, ו-D2 אחראית על שילובו במערכות העירוניות ובקרי הרמזורים.

פיילוט ראשון באטלנטה

במרכז המהלך עומד InnovizSmart – חיישן חדש של אינוויז שהושק לאחרונה במיוחד לשוק ה-ITS. הוא מסוגל לסרוק כמעט שישה מיליון נקודות בשנייה, לטווח של עד 450 מטר, ומציע יתרון מובהק בזיהוי כלי רכב והולכי רגל גם בתנאי ראות מוגבלים כמו ערפל, גשם או לילה. החיישן נועד להדגים כיצד LiDAR, שנבנה במקור לשוק הרכב האוטונומי, יכול להפוך גם לכלי מפתח בניהול תשתיות עירוניות.

בקרוב תיפרס המערכת בשלושה צמתים מרכזיים באטלנטה, ובמקביל יוצג הפתרון לראשונה בפני קהילת התחבורה העולמית בכנס ITS World Congress שייערך בעיר בסוף אוגוסט – אחד האירועים הגדולים והמשפיעים בתחום התחבורה החכמה.

מתחרה ישראלית עם "קילומטראז'" בשוק האמריקאי

המהלך מתרחש בשוק רותח: השוק העולמי של מערכות ITS צפויות להגיע להיקף של כ-73 מיליארד דולר עד 2032. בשוק האמריקאי, אינוויז תתמודד בו מול מתחרה ישראלית ותיקה יותר, NoTraffic, שפועלת כבר כמה שנים בערים בארצות הברית. נו-טראפיק מציעה פלטפורמה לניהול תנועה המותקנת על גבי רמזורים, המבוססת על מצלמות, מכ"ם ותקשורת V2X, ומגובה במערכת ענן לניהול עירוני. היא כבר הוכיחה את עצמה בפרויקטים באריזונה ובטקסס, שם נמדדו קיצור זמני נסיעה, חיסכון כספי ניכר והפחתה בפליטות מזהמים. יתרון נוסף שלה הוא היותה חברה ייעודית המתמקדת כולה בתחום הצמתים החכמים, בעוד אינוויז ושותפותיה עדיין לא בחנו את המערכת בפריסה רחבת־היקף לאורך זמן.

אינוויז, כמו בפעילותה בתחום הרכב האוטונומי, מבקשת להוכיח את נחיצותו – ואולי את עליונותו – של חיישן ה-LiDAR. בשנים האחרונות הפכו חיישנים אלה לרכיב מרכזי בפרויקטים של תחבורה חכמה בארצות הברית, בזכות היכולת שלהם לספק מיפוי תלת־ממדי מדויק בזמן אמת גם בתנאי ראות קשים.

השימוש בהם מתרחב במיוחד ביוזמות מסוג “Connected Corridor”, שבהן מוצבים חיישנים לאורך רצפי צמתים עירוניים. דוחות רשות הכבישים הפדרלית (FHWA) מצביעים כי בפיילוטים שנערכו בקליפורניה חיישני LiDAR השיגו דיוק גבוה יותר בזיהוי כלי רכב והולכי רגל לעומת מצלמות – במיוחד בלילה ובערפל – והביאו לקיצור של עד 20% בזמן נסיעה ולהפחתה של עד 75% בעיכובים ברמזורים.

אמנם המערכת שמציעה אינוויז נשענת בראש ובראשונה על LiDAR, אך היא אינה מוגבלת לכך בלבד. פלטפורמת העיבוד של Cron AI תומכת גם בנתוני מצלמות ומכ"ם, כך שהפתרון יכול להתרחב ולהתאים את עצמו לדרישות ספציפיות של עיריות ורשויות תחבורה.

לגרסה באנגלית של הכתבה>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: ITS , אינוויז , נו-טראפיק