מובילאיי החלה לפתח את EyeQ8 לנהיגה “חופשית מדאגות”
23 אוקטובר, 2025
מובילאיי הציגה רבעון סולידי עם מומנטום חיובי בסין ובהודו, וכבר פורשת מפת דרכים לדורות הבאים של שבבי ה-EyeQ. “העולם מדבר היום על Eyes-Off. אנחנו כבר חושבים על Mind-Off, שבו הנוסע נרדם והרכב חושב במקומו”
חברת מובילאיי (Mobileye) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2025, והציגה הכנסות של 504 מיליון דולר, המייצגות צמיחה של כ-4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי לפי כללי GAAP הסתכם בכ-96 מיליון דולר, ואילו לפי כללי Non-GAAP רשמה החברה רווח נקי של 76 מיליון דולר. במקביל, מובילאיי העלתה את תחזיותיה לשנת 2025: החברה צופה כעת הכנסות של 1.85–1.88 מיליארד דולר ורווח תפעולי מתואם של עד 286 מיליון דולר — עלייה של כ-2% ו-11% בהתאמה לעומת התחזית הקודמת.
לדברי החברה, עדכון התחזית נובע מהתרחבות עסקית בשני מוקדים מרכזיים – סין ואירופה. בסין ממשיך לגדול הביקוש למערכות סיוע לנהג (ADAS) המבוססות על שבבי EyeQ6, בעיקר בקרב יצרני רכב מקומיים. באירופה דיווחה מובילאיי על שיתוף פעולה חדש עם בנטלי, לשילוב מערכות נהיגה חכמה בדגמי היוקרה הבאים של היצרנית הבריטית, השייכת לקבוצת פולקסווגן. לפי מובילאיי, מדובר בפרויקט הדגל הראשון מסוגו במותג יוקרה אירופי, שצפוי לשמש דוגמה למותגים נוספים בקבוצה.
התחרות בסין, ההזדמנות בהודו
בשיחת הוועידה עם המשקיעים הדגיש מנכ"ל החברה, פרופ’ אמנון שעשוע, כי השיפור בתחזית נובע גם מביצועים “טובים מהצפוי בסין, הן במשלוחים ליצרניות סיניות והן בביצועי הלקוחות המערביים הפועלים במדינה”. עם זאת, הוא הודה כי התחרות המקומית ממשיכה ללחוץ על המחירים. סמנכ"לית הכספים מורן שמש הוסיפה כי “ירידת המחיר הממוצע לשבבי IQ נבעה בעיקר מנפח גבוה של OEM סיניים, שם המחירים ממשיכים להיות אתגר משמעותי.”
במקביל, ציינה הנהלת החברה את הודו כיעד צמיחה בולט חדש. “פוטנציאל הצמיחה בהודו הופך לברור יותר ויותר, עם מגמות אימוץ מואצות ורגולציה תומכת,” אמר שעשוע. נמרוד נחושתן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, הוסיף כי המדינה תצטרף בקרוב לרשת ה-REM של מובילאיי — מערכת האוספת נתוני כביש בזמן אמת ממיליוני כלי רכב — כחלק מהרחבת הרשת הגלובלית הכוללת כיום למעלה משבעה מיליון רכבים פעילים.
בשיחת הוועידה הדגיש שעשוע כי החברה נמצאת בעיצומו של מעבר מהדור הנוכחי של ADAS לנהיגה עצמאית מלאה, עם פריסת הפתרונות החדשים IQ6 High ו-Surround ADAS, שמהווים שלב ביניים קריטי בדרך לנהיגה אוטונומית. “הביקוש לביצועים גבוהים במחיר נמוך הולך ומתחזק,” אמר. “ה-IQ6 High מציע ביצועים דומים ולעיתים טובים מה-Orin X של אנבידיה, אך בפחות מרבע מהעלות.” מערכת Surround ADAS מבוססת על עיבוד סימולטני של מצלמות ורדארים סביב הרכב, ומאפשרת נהיגה ללא מגע ידיים בכבישים מהירים. לאחרונה דיווחה מובילאיי על זכייה שנייה בלקוח מערבי גדול לפרויקט מסוג זה – סימן להתרחבות השימוש בטכנולוגיה בשוק ההמוני.
מ-Eyes-Off ל-Mind-Off
מעבר למספרים, חלק גדול מהשיחה הוקדש לחזון הטכנולוגי לטווח הארוך. שעשוע הציג את שבבי IQ7 ו-IQ8, שעתידים להרחיב את היכולות האוטונומיות מעבר לנהיגה “ללא עיניים” (Eyes-Off) – שבה הנהג או טליאופרטור עדיין משמשים גיבוי – לעבר נהיגה “חופשית מדאגה” (Mind-Off). “ב-Mind-Off הנהג יכול לישון, והרובוטקסי לא נזקק עוד להתערבות אנושית,” אמר. “ה-IQ7 וה-IQ8 לא מחליפים את ה-IQ6 אלא מוסיפים שכבה מעליו. אנחנו זקוקים ל-AI שיבין את הסצנה כמו בן אדם – שיזהה הקשרים, לא רק אובייקטים.” לדבריו, מחזור הפיתוח של שבבי EyeQ מתקיים אחת לשנתיים, כאשר ה-IQ8, הנמצא בשלבי תכנון, צפוי להיות חזק פי שלושה עד ארבעה מה-IQ7 ולהוות את הבסיס למערכות Mind-Off המתוכננות ל-2029–2030.
בהיבט המסחרי, מובילאיי ממשיכה לקדם את השקת שירותי הרובוטקסי. החברה מתכננת להסיר את נהגי הבטיחות מהרכבים הראשונים בארה"ב במחצית הראשונה של 2026, בשיתוף עם Lyft, פולקסווגן ו-Holland (חטיבת Benteler). באירופה מתקדמת החברה בתהליך הומולוגציה מול הרשויות בגרמניה, שם לדברי נחושתן “יש רוח גבית ממשלתית ברורה להפוך את גרמניה למובילה בתחום האוטונומיה.”
פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות
פורסם בתגיות: מובילאיי

