אינוויז הכריזה על InnovizThree; מתרחבת אל מעבר לשוק הרכב

23 דצמבר, 2025

חיישן ה-LiDAR מתאים להתקנה מאחורי שמשת הרכב. שיפור בביצועים ובצריכת ההספק. מיועד גם לרובוטים אנושיים, רחפנים ומערכות AI פיזי

בתמונה למעלה: חיישן InnovizThree של חברת אינוויז

חברת אינוויז (Innoviz) מבצעת היום את החשיפה הרשמית של InnovizThree, הדור הבא במשפחת חיישני ה-LiDAR שלה, ומציגה קפיצת מדרגה הן ברמה ההנדסית והן בהגדרת שוקי היעד. החיישן החדש, שיודגם לראשונה בתערוכת CES הקרובה, תוכנן מראש כך שיוכל להיות מותקן בתוך תא הנוסעים מאחורי השמשה הקדמית, מיקום שעד כה נחשב מאתגר במיוחד עבור מערכות LiDAR, אך נתפס כיעד מועדף על יצרניות הרכב. ההשקה מגיעה על רקע תנופה עסקית משמעותית. אינוויז דיווחה על זינוק של כ-238% במכירות הרבעוניות לכ-15.3 מיליון דולר. היא דיווחה התקדמות בפיילוטים ובתהליכי אישור עם יצרניות רכב לתוכניות נהיגה אוטונומית ברמות 3-4, המתוכננות להגיע לייצור סדרתי ב-2027.

InnovizThree מבוסס על טכנולוגיית Time of Flight באורך גל של 905 ננומטר, ומשלב הקטנה של כ־60 אחוז בנפח ביחס לדור הקודם, יחד עם שיפור בביצועים והפחתה בצריכת ההספק. החיישן מגיע במארז קומפקטי במיוחד, בגובה של כ־34 מ"מ ובמשקל של כ־600 גרם, נתונים שמאפשרים את שילובו מאחורי שמשת הרכב. לפי החברה, הוא מספק טווח גילוי של עד כ־300 מטר, רזולוציה זוויתית גבוהה של כ־0.05 מעלות, שדה ראייה רחב המגיע לעד כ־120 מעלות אופקיות, וקצב סריקה של עד כ־10.6 מיליון נקודות לשנייה. החיישן תומך בקצבי עבודה של 10 או 20 פריימים לשנייה.

חידושים טכנולוגיים

הוא מאפשר הגדרה של אזורי עניין מתכווננים, כלומר מיקוד של הרזולוציה והצפיפות באזורים קריטיים בשדה הראייה על חשבון אזורים פחות חשובים. בנוסף, הוא תוכנן לספק ענן נקודות רציף וללא "חורים" גם בתוך אזורי העניין, ולתמוך בזיהוי החזרים מרובים מאותה נקודה. היכולת הזו מסייעת בהתמודדות עם גשם, ערפל, זכוכית ותנאי תאורה מורכבים.

הדגש על התקנה מאחורי השמשה אינו רק עניין עיצובי. מיקום פנימי מגן על החיישן מפגיעות, לכלוך ומזג אוויר. הוא מאפשר שימוש במערכות חימום וניקוי קיימות, ומפשט את תהליכי ההתקנה והתחזוקה. מדובר גם באתגר אופטי משמעותי, בשל עיוותי הזכוכית והיחלשות האות. החברה מסרה שהצליחה להתגבר עליהם באמצעות שילוב של אופטיקה, אלגוריתמיקה וניהול תרמי.

לצד שוק הרכב האוטונומי, החברה מאותתת במובהק גם לשווקים חדשים. InnovizThree מוצג כפלטפורמה כללית לחישה תלת-ממדית מדויקת, המתאימה גם להומנואידים, רחפנים ומערכות AI פיזי, תחומים שבהם נדרש שילוב של חיישנים קטנים, קלי משקל ובעלי צריכת הספק נמוכה, לצד אמינות תעשייתית.למרות שהיום מדובר בחשיפה הרשמית, מנכ"ל החברה, עומר כילף, כבר חשף את InnovizThree לפני מספר שבועות בשיחת הוועידה האחרונה של החברה, ועל כך דיווחנו ב-TechTime.

כילף הדגיש בשיחה כי הדרישה למוצר נולדה ישירות משיחות עם יצרניות רכב, וכי כדי להכניס LiDAR אל מאחורי השמשה נדרש חיישן קטן וחסכוני יותר, עם מרווח ביצועים שמסוגל לספוג את הפגיעה באות האופטי. הוא גם התייחס לטכנולוגיות חישה מתחרות כמו FMCW ו-OPA, וטען כי הן עדיין אינן בשלות לייצור סדרתי. לדבריו, הבחירה ב-905 ננומטר Time of Flight מאפשרת שימוש ברכיבים נפוצים ומוכחים, המתאימים לייצור המוני ולעמידה בתקני תעשיית הרכב.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ראיית מכונה , רובוטיקה , רחפנים

פורסם בתגיות: InnovizThree , LiDAR , אינוויז