הסכם מסחרי ראשון לפורסייט בסין

30 יוני, 2019

מניית החברה מזנקת ב-35%. פורסייט תפתח ביחד עם ספק משנה מערכת לנהיגה אוטונומית שתשולב בכלי הרכב של שני יצרני רכב סיניים

פורסייט ממשיכה לנסות לתקוע יתד בשוק הרכב הסיני, אחד משוקי הרכב הצומחים בעולם. החברה מנס ציוניה, שפיתחה מערכת ראייה ממוחשבת תלת-מימדית לרכב אוטונומי, דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי רב-שלבי עם ספק משנה (Tier-1) סיני לפיתוח פתרונות תחבורה חכמה עבור תעשיית הרכב הסינית, ובפרט לשני יצרני רכב סיניים. בעקבות הידיעה מזנקת מניית פורסייט הבוקר ביותר מ-35%.

אין זה המאמץ הראשון של פורסייט לחדור לתעשיית הרכב הסינית. בעבר כבר דיווחה החברה על הסכמי פיילוט עם יצרני רכב סיניים לבחינת הטכנולוגיה שלה. ואולם, ההסכם הנוכחי אמור להוביל בתום תהליך הפיתוח למסחור המערכת ולהטמעתה בכלי הרכב של יצרני הרכב הסיניים שעימם פועל ספק המשנה. בפורסייט מסרו כי ספק המשנה מעורב כיום במספר פרוייקטים עם יצרני הרכב לשילוב פונקציות אוטונומיות וכי ההסכם עשוי לאפשר לפורסייט לשלב בפרוייקטים הקיימים את מערכת הראייה הממוחשבת של פורסייט, QuadSight. לצורך בחינת יכולות המערכת והתאמתה ספק המשנה ירכוש אב-טיפוס של המערכת.

בנוסף, שתי החברות יפנו לרשויות החדשנות, כל אחת בארצה, למימון פרויקטים בהתאם לתוכנית המימון הממשלתית בין ישראל לסין. עם זאת, בפורסייט הדגישו כי מימוש הפרויקטים המוזכרים לעיל אינו תלוי במימון של רשויות החדשנות. מנכ"ל פורסייט חיים סיבוני אמר כי העבודה הצמודה עם ספק משנה תאפשר לחברה להשיג דריסת רגל בשוק הסיני ההולך וגדל. "ההסכם יעניק לנו הזדמנות להיות חלק מפרויקטים מתמשכים ולעבוד ישירות עם יצרני רכב".  

ראיית כביש באמצעות 4 מצלמות

מערכת QuadSight היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה המיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית. המערכת משתמשת באלגוריתמים המבצעים היתוך של המידע הנקלט באמצעות ארבע המצלמות לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. החברה דיווחה לאחרונה שמערכת QuadSight מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100%, תוך מזעור התרעות שווא, בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות תנאים ירודים של חשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסינוור.

עד כה דיווחה פורסייט על שלוש עסקאות מכירה של אבות-טיפוס למערכת QuadSight. שלושת הלקוחות היו שני יצרניות רכב אירופיות, שמתכוונות לשלב את המערכת בחטיבת המשאיות, ויצרן כלי-רכב חשמליים ואוטונומיים בסין. בשלב זה המערכות מוזמנות לצורך בדיקה והערכה ובפורסייט מקווים כי הפיילוטים הללו יובילו בסופו של דבר שיתופי פעולה בהיקף מסחרי. להערכת חברת המחקר Mordor Intelligence, שוק מערכות החישה לכלי-רכב אוטונומיים צפוי להגיע להיקף של כ-60 מיליארד דולר עד שנת 2030.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פורסייט