הזמנה ראשונה לטקסיבוט של התע"א, בהיקף של 97 מיליון דולר

17 יולי, 2012

חברת Transportation Leasing Bankers Capital האמריקאית הזמינה עשרות גוררים חצי-רובוטיים מסוג טקסיבוט (TaxiBot). מדובר במערכת חצי-רובוטית לגרירת מטוסים הנשלטת על ידי הטייס, ומיועדת להסיע מטוסים מהשרוול בטרמינל אל מסלול ההמראה

בנקרס קפיטל והתע"א יקימו אתר ניסויים למערכת טקסיבוט בצפון אמריקה

התעשייה האווירית (תע"א) תספק לחברת Transportation Leasing  Bankers Capital האמריקאית עשרות גוררים חצי-רובוטיים מסוג טקסיבוט (TaxiBot) בהיקף של 97 מיליון דולר. בסוף השבוע נחתם מכתב הבנות בין שתי החברות, בתצוגה האווירית בפארנבורו, בריטניה.

תעשייה אווירית
חתימת החוזה (מימין לשמאל): יוסי מלמד מנהל מפעל להב בתע"א, יהושע אלדר סמנכ"ל פיתוח עסקי בתע"א, סטיבן הלוי מנכ"ל Bankers Capital ורן ברייר ראש מנהלת פרויקט טקסיבוט בתע"א

חברת Bankers Capital תהיה החברה הראשונה המספקת שירותי טקסיבוט לחברות תעופה ושדות תעופה. המסירה מתוכננת להתחיל ברבעון השלישי של שנת 2013 ולהימשך עד 2015. במקביל, בנקרס קפיטל והתע"א נערכות להקמת אתר ניסויים מבצעי למערכת טקסיבוט צרת-גוף בצפון אמריקה בסוף שנת 2013.

ה-TexiBot הינה מערכת חצי-רובוטית לגרירת מטוסים הנשלטת על ידי הטייס, ומיועדת להסיע מטוסים מהשרוול בטרמינל אל מסלול ההמראה. הוכחת תפיסת התכנון שלה הוצגה במהלך ניסויים שנערכו בשנה שעברה עם מטוסי איירבוס 340-600 ובואינג 747-400, תחת חסותן של איירבוס ולופטהנזה LEOS. הטקסיבוט הוא הכלי היחיד המשלב בהצלחה מנוע דיזל ומנוע חשמלי, ומאפשר להסיע את המטוס משער נמל התעופה למסלול ההמראה, ללא הפעלת מנועי המטוס.

מנועי מטוסי הנוסעים יעילים מאוד בטיסה אולם אינם יעילים על הקרקע. מטוס בואינג 747 אופייני שורף כ-1,250 ליטר דלק ופולט 3.2 טון דו-תחמוצת הפחמן במהלך 17 דקות של הסעה ממוצעת. לעומת זאת, בהסעה באמצעות טקסיבוט, תסתכם  צריכת הדלק של המערכת מסתכמת ב-25-30 ליטר ופליטת דו-תחמוצת הפחמן פחותה מ-60 ק"ג. הדבר גם מצמצם את הסיכוי לתקלות במנועים עקב פגיעת גופים זרים. המערכת מעניקה לטייס שליטה גם במטוס וגם במערכת ההסעה בצורה חלקה במשך כל זמן הפעולה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית