Valens תקבל בינואר את פרס האיימי הטכנולוגי

21 דצמבר, 2015

יצרנית השבבים מהוד השרון תעמוד על הבמה ליד נטפליקס, HBO ואריקסון. בימים אלה היא מפתחת דור חדש של שבבי תקשורת שייצא לשוק בעוד כשנתיים

יצרנית השבבים מהוד השרון תעמוד על הבמה ליד נטפליקס, HBO ואריקסון. בימים אלה היא מפתחת דור חדש של שבבי תקשורת שייצא לשוק בעוד כשנתיים

שבב התקשורת של ואלנס. הטכנולוגיה הישראלית הפכה לתקן של IEEE
שבב התקשורת של ואלנס. הטכנולוגיה הישראלית הפכה לתקן של IEEE

חברת ואלנס (Valens Semiconductor) מהוד השרון תקבל בחודש הבא את פרס האיימי (Emmy) הטכנולוגי, על תרומתה לשיפור איכות הצפייה בטלוויזיה. הפרס יוענק למנכ"ל החברה (ואחד משלושת מייסדיה) דרור ירושלמי, מיוחד שיתקיים בסיום תערוכת CES שתתקיים בתחילת ינואר 2016 בלאס וגאס. לצד ואלנס יעמדו זוכים נוספים שזכו בפרסים בקטגוריות שונות, בהם חברות כמו נטפליקס, HBO, אוטודסק, אקוסטאר, אריקסון ועוד.

חברת ואלנס המציאה את טכנולוגיית HDBaseT, המאפשרת להפיץ שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוהה (HD) בתוך הבית או המבנה הארגוני באמצעות כבלי תקשורת זולים עד לטווח של 100 מטר. הטכנולוגיה חוסכת את הצורך להשתמש בטכנולוגיות דחיסה או בתשתיות יקרות. הפתרון מבוסס על שימוש בשבב משדר ובשבב מקלט המאפשרים העברה בכבל יחיד של כל מקורות המידע: אבזרים צרכניים, מחשבים ומכשירי טלוויזיה, מערכות אודיו-וידאו, תקשורת אינטרנט ועוד. כולל העברת כוח בכבלים בהספק של עד 100Watts.

החברה הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי מיסטיקום, ומעסיקה כיום כ-170 עובדים. הטכנולוגיה שלה שימשה להגדרת מיפרט HDBaseT אשר מקודם בתעשייה על-ידי ארגון HDBaseT Alliance שהחברה הקימה ביחד עם סמסונג, LG וסוני. כיום חברות בארגון כ-150 חברות המקבלות ממנו הסמכת HDBaseT. בחודש מרץ השנה קיבל המיפרט של החברה מחמאה יוצאת דופן, כאשר ארגון IEEE החליט לאמץ אותו בשלמותו ולהגדיר אותו כתקן סטנדרטי של הארגון הבינלאומי, בשם IEEE 1911.

סגן נשיא לפיתוח עיסקי, מיכה ריסלינג
סגן נשיא לפיתוח עיסקי, מיכה ריסלינג

התקשורת מבוססת על שבב של ואלנס הנמצא בכל אחד מהמכשירים המקושרים, ומיישם את התקשורת ביניהם. מכיוון שהיעד של החברה הוא להעביר סוגי מידע רבים במהירות גבוהה על-גבי כבל באיכות סטנדרטית, היא פיתחה מערך של פתרונות שנועדו להתגבר על רעשים והפרעות הדדיות. בליבת הטכנולוגיה מצויה גירסה של החברה ליישום שיטת האיפנון Pulse Amplitude Modulation, שבה מידע דיגיטלי מיוצג באמצעות סכימה המשתמשת ברמות שונות של מתח ישר.

יותר מ-100 פטנטים

הארכיטקטורה מבוססת על תקשורת לא סימטרית: היא שולחת את קבצי המידע הגדולים מהמקור אל היעד, אולם האותות החוזרים הם רק אותות בקרה ברוחב פס של 100Mbps בלבד, אשר ניתנים למימוש וניתוח באמצעות מנוע DSP ייחודי. במקביל, החברה פיתחה טכניקות העדפה, אשר יודעות להעביר את האותות הקריטיים בכל שידור, ומאפשרות למערכת להתפשר על אותות פחות קריטיים במקרה הצורך.

מאחורי ההצלחות האלה מסתתר עומק טכנולוגי עצום, המוגן על-ידי 35 פטנטיo רשומים ועוד 35 פטנטים הנמצאים בשלבי רישום. סגן נשיא לפיתוח עיסקי ושיווק בחברה, מיכה ריסלינג, סיפר ל-Techtime שכעת החברה נמצאת בתהליכי פיתוח הדור הבא של שבבי HDBaseT, אשר יצטרך לעמוד בדרישות חדשות המאפיינות את שוק מערכות האודיו-וידאו המקצועי (Pro AV). "התפישה שלנו היא שכבל הוא דבר נתון, ושבבי התקשורת שלנו צריכים להתגבר על כל הבעיות הנוצרות בהעברת תקשורת מהירה דרך כבלים זולים".

דוגמא לחלק מהמקרים בהם נעשה ישמוש בשבבי ואלנס
דוגמא לחלק מהמקרים בהם נעשה ישמוש בשבבי ואלנס

אלא שהשינויים בשוק דורשים מהחברה לפתח את שבבי הדור השלישי שלה: "עד עכשיו סיפקנו קישוריות לפרוטוקול איתרנט בקצב של 100Mbps, שהספיק למערכות השליטה מרחוק ולגלישה באינטרנט, אולם בשנים הבאות נצטרך לעמוד ביעד של 1Gbps.

"במקביל, קצב הווידאו בעולם נמצא בתהליכי שינוי. מסכי הטלוויזיה החדשים תומכים בטכנולוגיות High Dynamic Range, המעניקות עושר גדול יותר של הצבעים באמצעות הקצאת יותר סיביות לתיאור כל גוון. התעשייה do מתחילה את המעבר לתקני וידאו חדשים.

"היפנים כבר הודיעו שכל שידורי אולימפיאדת טוקיו בשנת 2020 ייעשו בתקן 8K, הדורש רוחב פס גדול פי ארבעה בהשוואה לתקן 4K. מכיוון שאנחנו נמצאים בחזית עם יצרני הציוד המובילים בתחום, אנחנו חייבים לתמוך בכל המגמות האלו".

להערכתו, ערכת השבבים החדשה תהיה מוכנה בתוך כשנתיים. מעניין לציין שלמרות שהרכיבים (המיוצרים ב-TSMC) צריכים ליישם תקן פתוח ועד היום נמסרו כמה עשרות מיליוני יחידות ללקוחות, עדיין אין לחברה מתחרה שהצליח לייצר רכיבים אלטרנטיביים. ריסלינג מסביר את התופעה בקושי הגדול הקשור ביישום התקן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית