מנכ"ל פיליפס אימג'ינג העולמית הצטרף לחברת הסטארט-אפ החשאית MedyMatch

21 פברואר, 2016

ג'ין סרנס, שניהל את תחום ההדמאה של פיליפס בהיקף של 7 מיליארד דולר בשנה, מונה בינואר למנכ"ל MedyMatch מתל-אביב, שפיתחה פלטפורמת ענן חכמה לפיענוח צילומי מוח

ג'ין סרנס, שניהל את כל תחום ההדמאה של חברת פיליפס, מונה בינואר למנכ"ל MedyMatch מתל-אביב, שפיתחה פלטפורמת ענן לפיענוח צילומי מוח

תמונת מוח שפוענחה בפלטפורמת הענן של MedyMatch
תמונת מוח שפוענחה בפלטפורמת הענן של MedyMatch
ג'ין סרנס
ג'ין סרנס

חברת MedyMatch Technology יצאה בימים אלה משלב הפעילות החשאית שלה ופותחת משרד בבוסטון, ארה"ב, כדי לשווק את פתרון התוכנה מבוססת הענן שלה בשוק האמריקאי. כך דיווח בשבוע שעבר האתר Fierce Medical Devices.

בתוך כך, בחודש הקודם היא צירפה לשורותיה מנכ"ל יוצא דופן: ג'ין סרנס, שניהל את תחום מערכות ההדמאה (Imaging Systems) של Phillips Healthcare בשנים 2009-2015.

בתפקיד הזה הוא היה אחראי על ארגון בהיקף מכירות של 7 מיליארד דולר בשנה אשר עסק בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות אולטראסאונד, מערכות X-ray, מערכות MRI, מערכות טומוגרפיה ממוחשבות ועוד.

ההצטרפות שלו לחברת סטארט-אפ ישראלית שפעלה עד לימים האחרונים תחת מעטה כבד של חשאיות היא הפתעה עצומה, ומרמזת על הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה של MedyMatch.

בראיון ל-FMD, גילה סרנס שהוא מתכנן להשיג לחברת הסטארט-אפ הישראלית אישור FDA כבר השנה, בזכות טכנולוגיית ניתוח צילומי המוח שהיא פיתחה, אשר לדבריו היא "מדוייקת ב-95%, בהשוואה לרמת דיוק של 70% בלבד שמשיגים רדיולוגים מומחים".

רשתות נוירוניות בענן

חברת MedyMatch הוקמה בסוף 2013 על-ידי מנהל הכספים מיכאל רוזנברג, מנהל התיפעול רוברט מהלר, נתנאל פרי וד"ר קובי כהן המשמש כטכנולוג הראשי של החברה. רוזנברג בעל נסיון של שנים רבות בתעשיית התוכנה, ושימש מנהל הכספים של חברות כמו Pursway, TCI ו-Elcom. מהלר מגיע עם ניסיון ניהולי מחברות תוכנות תקשורת דוגמת GENBAND, ActivePath ו-ObserveIT.

גם פרי הוא בעל ניסיון בתעשיית ההייטק ויוצא חברת Erika Carmel. ד"ר כהן נחשב לאחד ממומחי תחום ראיית המכונה בישראל. הוא בוגר החברות אפלייד מטירילאס, נובה ואינדיגו.

החברה פיתחה תוכנה אשר מזהה תופעות של ארוע מוחי ברמת דיוק גבוהה יותר מאשר רוב הרדיולוגים המקצועיים, מכיוון שהיא כוללת טכנולוגיות לימוד מכונה (Deep Learnind) מבוססת על שימוש בתכנות של רשתות נוירוניות. התוכנה משלבת ידע הניצבר באמצעות ביג דטה, ומאפשרות לסרוק במהירות קבצים גדולים מאוד של סריקות מוח, ולזהות חריגות זעירות שבמקרים רבים לא ניתן לראות אותן גם בעין של מומחה.

התוכנה ניתנת כשירות באמצעות הענן, כאשר צילומי ההדמייה של פציינטים המגיעים לחדר מיון או למרפאה, נשלחים אל אתר הפיענוח בענן, ומקבלים במהירות תשובה הכוללת את האזורים החשודים כפגועים. למהירות ולדייקנות יש חשיבות רבה, מכיוון שטיפול מוצלח בשבץ מוחי דורש התערבות בתוך 6 שעות בלבד מאז הארוע.

עד היום החברה פעלה באמצעות מימון מקרנות ומשקיעים פרטיים. החברה מעסיקה כ-20 עובדים ומבצעת ניסויים רפואיים בטכנולוגיה שלה, בשיתוף פעולה עם בית החולים הדסה, ועם בית החולים הכללי של מסצ'וסטס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מכשור רפואי