טאואר-ג'אז פרעה את כל חובותיה לבנקים בישראל

13 יוני, 2016

פירעון החובות, בסך 78 מיליון דולר, התבצע לאחר שהחברה גייסה 100 מיליון דולר בהנפקת אג"ח. פירעון החובות לבנקים יפחית את עלויות המימון של החברה.

פירעון החובות, בסך 78 מיליון דולר, התבצע לאחר שהחברה גייסה 100 מיליון דולר בהנפקת אג"ח. פירעון החובות לבנקים יפחית את עלויות המימון של החברהTOWERJAZZ-SMALL

קבלנית ייצור השבבים טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק החזירה את כל חובותיה לבנקים בישראל בסך של 78 מיליון דולר, ובכך מחקה את כל החובות הקיימים לבנקים. החזר החובות מתבצע לאחר שהחברה גייסה 100 מיליון דולר בהנפקת אג"ח בסוף מאי.

הפירעון המוקדם של החובות יחסוך לחברה תשלומי ריבית גבוהים ובכך יפחית את ההוצאות הפיננסיות של החברה ויסייע לה להגדיל את רווחיותה ואת הנזילות הכספית. כמו כן, הפירעון המוקדם של חובותיה יאפשר לטאואר-ג'אז גמישות עסקית גדולה יותר, וזאת מעצם הסרת המגבלות והשעבודים שהוטלו על החברה מתוקף חוזי ההלוואות.

טאואר-ג'אז השלימה גיוס של 100 מיליון דולר בהנפקה של אגרות חוב סטרייט ארוכות טווח. את גיוס החוב ביצעה החברה במטרה לפרוע את חובותיה ולהפחית את עלויות המימון, וזאת כאשר אגרות החוב נושאות ריבית שנתית של 2.79% לעומת ריבית של למעלה מ-4.5% שנשאו ההלוואות לבנקים. עם זאת, מאז הודיעה טאואר-ג'אז על גיוס האג"ח ב-31 במאי ועד היום, מניית החברה מאבדת גובה וירדה מ-13.36 דולר ל-12.20 דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , סמיקונדקטורס