אינטל משיקה את מעבדי Core 7 שפותחו בחיפה

30 אוגוסט, 2016

מעבדי Intel Core 7 החדשים צורכים הספק של 4.5Watts בלבד ופותחו מסביב להגדרת צרכים חדשה בשם Immersive Internet, הממוקדת בעיבוד ויאו וגרפיקה חזקים במיוחד

מעבדי Intel Core 7 החדשים צורכים הספק של 4.5Watts בלבד ופותחו מסביב להגדרת צרכים חדשה שאינטל מכנה בשם Immersive Internet, הממוקדת בעיבוד ויאו וגרפיקה חזקים במיוחד INTEL-CORE-7חברת אינטל (Intel) משיקה היום (ג') את הדור השביעי של משפחת מעבדי Core המיוצרים בתהליך של 14 ננומטרץ מדובר במעבדים בעלי תפישה חדשה, אשר תוכננו ופותחו באינטל חיפה, שהוא מרכז הפיתוח הגדול ביותר של אינטל מחוץ לארה"ב. "מעבדי הדור השביעי פותחו במיוחד לעולם המחובר באינטרנט מהיר ודורש ניידות, קלות וממשק תפעול נוח – בדומה לסמארטפונים", הסביר מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, רן סנדרוביץ'.

"רשת האינטרנט מציעה כיום עולם תוכן עשיר וחוויית שימוש המבוססת על וידאו איכותי. לאופי החדש הזה של הרשת אנו קוראים Immersive Internet והכוונה היא שהאינטרנט מעניק חווית שימוש מציאותית ופעילה, המערבת את כל החושים ואופפת את המשתמש.

"עיקר השיפורים במעבדי הדור השביעי הם ביכולת להציג תוכן וידאו באיכות מעולה, בהזרמה חלקה וללא שיהוי, לרבות צילומי וידאו ב-360 מעלות. המשימה שלנו היא לנסות לחזות מה יהיו הצרכים ואיזו טכנולוגיה תתן מענה. זה מה שעשו אנשי מרכז הפיתוח בחיפה בשנה האחרונה, ואנחנו גאים שעמדנו במשימה בהצלחה".

צוות הפיתוח הישראלי שתכנן את מעבדי הדור השביעי
צוות הפיתוח הישראלי שתכנן את מעבדי הדור השביעי

למעבדים החדשים נוספו מנועי מדיה ייעודיים שהותאמו לפורמטים של 4K UHD Codec והם מאפשרים לנגן עד 9.5 שעות של וידיאו 4K UHD. טכנולוגיית Intel Speed Shift מספקת שיפור של 19% במהירות הגלישה לעומת מחשבים המבוססים על מעבדי Core מהדור השישי שהושקו אשתקד.

צוות הפיתוח הישראלי הצליח לצמצם את צריכת ההספק של המעבדים באופן המאפשר לייצר מחשבי 2 ב-1 (מסך נתיק) ללא מאוורר ובעובי של פחות מ-7 מ"מ.

סכימת פריסת הסיליקון של מעבדי הדור השביעי
סכימת פריסת הסיליקון של מעבדי הדור השביעי

"אנחנו הולכים ומתקרבים לשלב שבו המחשבים יהיו דקיקים כמו סמארטפונים". להערכתו, המעבדים יאפשרו לייצר מחשבים בעובי של מטבע ובמשקל של עד 1.3 ק"ג. המעבדים החדשים צורכים הספק של 4.5Watts בלבד. פחות ממעבדי הדור הראשון, שצרכו 18Watts וסיפקו רק עשירית מעוצמת העיבוד של הדור השביעי.

הם מופיעים בשלוש דרגות עוצמה: i3, i5 ו-i7. חברת אינטל תיגברה אותם במאיצי עיבוד גרפיים בארכיטקטורת Gen9. משקל מיוחד ניתן להאצת העיבוד של תכני וידאו: שולב בהם מנוע מדיה ייעודי המבצע פעולות עיבוד מקבילי כדי להאיץ את התהליך ולאפשר הזרמה מהירה של תכני וידאו. החברה מסרה שהמעבדים החדשים יודעים לטפל בווידאו בתקן HEVC בעל 10 סיביות ובתקן VP9 בעל 10 סיביות, שפותח על-ידי גוגל.

ליבת המפיכה: האצת הטיפול בווידאו
ליבת המפיכה: האצת הטיפול בווידאו

המחשבים שיתבססו על המעבדים יצוידו במחברי Thunderbolt 3 המאפשרים חיבור מטען, כבל וידאו וכבל דטה לשקע רב-שימושי יחיד, מסכי מגע או עטי סטילוס וכן ביישומי Microsoft Hello המאפשרים אבטחה מידע טכנולוגיית זיהוי פנים.

ממש בימים הקרובים, כבר בספטמבר, צפויים לצאת לשוק מחשבים הכוללים את המעבדים החדשים בתצורת Core m3 ו-Core i3, i5, i7. לקראת עונת החגים צפויים להגיע לשווקים יותר מ-100 מחשבים של חברות כמו לנובו, דל, HP, אסוס, טושיבה ועוד. על אריזותיהם תופיע התווית 7th Gen.

המגמות המרכזיות בתחום האינטרנט שהגדירו את יעדי הפיתוח
המגמות המרכזיות בתחום האינטרנט שהגדירו את יעדי הפיתוח
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס