נחשפה טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי החדשה של בני לנדא

2 אפריל, 2012

מייסד חברת אינדיגו שנכרה ל-HP תמורת 629 מיליון דולר, חשף היום את הטכנולוגיה המהפכנית שפיתחה החברה החדשה שהקים, Landa מרחובות. מהפיכת הדפוס הדיגיטלי החדשה מבוססת על שימוש בדיו ננומטרי ומגדירה תחום חדש בענף הדפוס: Nanography

לאחר שמכר את אינדיגו ל-HP, בני לנדא ממציא טכנולוגיית דפוס חדשה

דפוס דיגיטליחברת לנדא (Landa Corporation) ) שהוקמה על-ידי מייסד חברת אינדיגו בני לנדא, חשפה לאחר 10 שנות פיתוח את טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי החדשה שפיתחה, שהיא העניקה לה את השם Nanography.  מדובר בקטגוריה חדשה של דפוס דיגיטלי המבוססת על שימוש בחלקיקי צבע זעירים בגודל של כמה עשרות ננומטרים כל אחד. המערכות הראשונות יוצגו לציבור במהלך תערוכת הדפוס המרכזית בעולם, drupa 2012, שתתקיים במאי השנה בגרמניה.

דיו חדש: Landa NanoInk

בליבו של תהליך הדפוס הננוגרפי נמצא דיו מיוחד בשם Landa NanoInk. הדיו מבוסס על חלקיקי צבע זעירים בגודל של כמה עשרות ננומטר בלבד (עובי שערת אדם הוא כ-100 אלף ננומטר).  הם משמים כננו-פיגמנטים הבולעים את האור ומאפשרים לבצע הדפסה איכותית ובעלת מרחב הצבע המתקבל בהדפסה גדול יותר מזה המתקבל בכל תהליך דפוס אחר.

ננוגרפיה: תהליך הדפוס

תהליך הדפוס הננוגרפי מבוסס על מים וידידותי לסביבה. חומר הדפוס בעל עמידות גבוהה לשחיקה ולשריטות המאפשר להדפיס על-גבי כל חומר סטנדרטי: ניירות מצופים ולא מצופים, קרטונים, עיתונים, חומרי אריזה גמישים ועוד. עובי ההדפסות הננוגרפיות הוא 500 ננומטר בלבד (מחצית מעובי הצבע בהדפסות אופסט) ולכן עלות ההדפסה לדף נמוכה מאוד.

מכונות הדפוס הננוגרפי כוללות מזרקי דיו ליצירת הדפסות דיגיטליות במהירויות גבוהות. הן מסוגלות להדפיס עד שמונה צבעים ומספקות רזולוציה של 600dpi או 1200dpi. בני לנדא מסר שבתערוכת drupa החברה תחשוף משפחה שלמה של מכונות דפוס המבוססות על הזנת גליונות וגלילים. בהן מכונות המסוגלות להפיק עד 11,000 גיליונות לשעה ומיועדות לשימוש מסחרי ולאריזות.

שוק היעד: תעשיית הדפוס המסורתית

"בנוסף, נציג מכונות מבוססות גלילים עבור תעשיות ההוצאה לאור והאריזות הגמישות. הן מסוגלות להדפיס גליונות ברוחב של עד 104 סנטימטר בקצב של עד 200 מטר לדקה".בסך הכל, החברה תציג 6 דגמים של מכונות, המיועדות לענות לרוב צורכי תעשיית הדפוס בעולם. משפחת מכונות הדפוס החדשה של לנדא תכלול שישה דגמים, שיענו על צרכיהם של בתי דפוס ויצרני אריזות בקשת רחבה מאוד של מוצרים ויישומים לרבות יישומי דפוס מסחרי כללי, ספרים, מגזינים, דיוור ישיר, תוויות, קרטונים, אריזות גמישות לתעשיות המזון, התרופות, הקוסמטיקה ועוד.

אבי הדפוס הדיגיטלי

בעיני רבים נחשב בני לנדא לאבי תחום הדפוס הדיגיטלי: בסוף שנות ה-70 הוא ייסד את חברת אינדיגו ברחובות אשר פיתחה את מכונת דפוס דיגיטלי הראשונה בעולם, אשר יצאה לשוק בשנת 1993. בשנת 2002 נמכרה אינדיגו לחברת HP תמורת 629 מיליון דולר. לאחר המכירה, הקים לנדא את Landa Corporation המורכבת מארבע יחידות פעילות: Landa Digital Printing המפתחת מערכות הדפסה ננוגרפיות,  Landa Labs המפתחת טכנולוגיות אנרגיה חלופיות וננו-חומרים למגוון יישומים, Landa Ventures המשקיעה בחברות טכנולוגיה ו-Landa Fund שהיא גוף פילנטרופי המוקדש לצמצום הפערים בחברה הישראלית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית