אורביט תספק אנטנות עקיבה לווייניות לסוכנות החלל הרוסית

6 מאי, 2012

הפתרון של אורביט יתבסס על מערכת הייצוב התלת-צירית AL-4034, המאפשרת מעקב רציף אחרי לוויינים. הוא מתוכנן לעמוד בתנאי מזג האוויר הקיצוניים של רוסיה

חברת אורביט (Orbit) מנתניה תספק מערכות עקיבה ותקשורת לוויינים עבור סוגנות החלל הרוסית. החוזה, בהיקף של כ-5.6 מיליון שקל, מיועד לקשר תחנות קרקעיות עם לווייני חישה מנמיכי טוס.

מנכ"ל החברה, עופר גרינברג, הסביר שהחברה הגדירה את רוסיה כשוק אסטרטגי. "בפרוייקט זה נבחרנו להיות ספק עיקרי לתחנות התצפית, לאחר בחינה מדוקדקת שביצע הלקוח באתר החברה בישראל. בשלב הראשון של הפרוייקט תתקין אורביט מספר מערכות שיבטיחו כיסוי מלא ללוויינים במסלול נמוך (LEO) המכסים את רוסיה. לאחר מכן מתוכננות הזמנות המשך לאור צרכים משלימים ליישומים נוספים.

הפתרון של אורביט יתבסס על מערכת הייצוב התלת-צירית AL-4034, המאפשרת מעקב רציף אחרי לוויינים גם כשהם חולפים בדיוק מעל לתחנת הקליטה. המערכת כוללת אנטנה בקוטר של 5 מטרים ופותרת למעשה את בעיית אי-הרציפות בעקיבה (Key hole at the zenith point)  ומאפשרת קצב גבוה של הורדת נתונים מלוויינים במסלול נמוך. המערכות תוכננו לעמידה בתנאי מזג האויר הקיצוניים ברוסיה, כולל עמידה ברוחות עזות ובטמפרטורות נמוכות של מינוס 40°C.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית