טקסס אינסטרומנטס הכריזה על חבילת פתרונות תכנון לשוק הרפואי

20 ספטמבר, 2012

במסגרת ההכרזה יצאו לשוק 15 דגמים חדשים של מיקרו-בקרים ממשפחת Hercules RM4x בעלי 32 ביטים, המבוססים על ארכיטקטורת Cortex-R4 של חברת ARM, אשר פותחה במיוחד למערכות משובצות עבור יישומים קריטיים

התוספת החדשה מרחיבה את קו מוצרי Hercules ל-35 תצורות שונות

מיקרו-בקרים הרקולסחברת Texas Instruments הכריזה השבוע על חבילת תכנון חדשה במשפחת SafeTI, התואמים לתקן הבטיחות הרפואי IEC61508. מדובר במשפחת של רכיבים חדשים ושל פתרונות ייחוס עבור יישומי בקרת מנועים קריטיים בזמן-אמת, הנדרשים לעמוד בתנאי בטיחות מחמירים, המאפיינים מכשור רפואי וחלק מהמערכות התעשייתיות.

מעגלי אבטחה בחומרה

במסגרת ההכרזה, הוציאה TI לשוק 15 דגמים חדשים של מיקרו-בקרים ממשפחת Hercules RM4x בעלי 32 ביטים. מיקרו-בקרים אלה מבוססים על ארכיטקטורת Cortex-R4 של חברת ARM, אשר פותחה במיוחד עבור יישום מערכות משובצות הזקוקות לרמת אמינות גבוהה, כמו מערכות תעשייתיות ורפואיות. חבילות התכנון כוללות גם ספק כוח לריבוי מתחים (PMIC) מדגם TPS65381-Q1 המותאם עבורן.

התוספת החדשה מרחיבה את קו מוצרי Hercules ל-35 תצורות שונות. להערכת TI  המוצרים החדשים מקצרים את תהליך קבלת אישור IEC 61508. הבקרים החדשים מספקים למשפחה יכולת חישוב נקודה צפה (Floating Point) ושומרים על תאימות בחיבורי המגעים לבקרי Hercules RM48x שיצאו לשוק בשנה שעברה.

יתירות במעגלי ה-ADC

חבילות התכנון SafeTI מיועדות לטווח רחב של מוצרים קריטיים בשוקי התעשייה, הרכב, התעבורה, האנרגיה, הרפואה ועוד. הן כוללות חמישה מרכיבי בטיחות: חומרה הכוללת אמצעי בטיחות פונקציונלית, מסמכים, כלים ותוכנה מוכווני-בטיחות, רכיבי עיבוד ורכיבים אנלוגיים משלימים, תהליך ייצור תואם לעמידה בתקנים ותהליך פיתוח מוכוון-בטיחות.

תכונות: יכולת עבודה של המעבד בתדרי 100MHz-220MHz, זיכרונות הבזק בנפח של עד 1.25MB. אמצעי הבטיחות בחומרה כוללים שימוש באמצעי תיקון בעלי ביט יחיד (ECC) ושני ביטים (SECDED) עבור זיכרונות ההבזסק (Flash) וה-RAM, מערך בדיקה עצמית (BIST) של ה-RAM וה-CPU, מערך איתות חכם למעבר פעולה בטוח עם גילוי טעות, מערב רציף אח ערכי המתח והשעון, ויתירות במעגלי ההמרה (ADC).

המיקרו-בקרים כוללים מעגלים יעודיים לבקרת מנועים הכוללים את הממשקים ויכולת מובנית לביצוע איפנון רוחב אות (Pulse Width Modulation), כדי לממש מעגלים במינימום רכיבים חיצוניים. הם מספקים ממשקי קישוריות ל-Ethernet, USB, ו-CAN ומערך תיעוד להפעלה של המיקרו-בקרים בתצורה בטוחה עבור יישומים קריטיים.

מיקרו-בקריםספק הכוח TPS65381-Q1 מבוסס על מייצב ממותג עם טרנזיסטור הספק FET אשר מזין שני מייצבי מתח ליניאריים המשמים להפעלת הרשת המקומית של הבקר (CAN) והיציאות והכניסות, בעוד שמייצב שלישי מספק מתח למיקרו-בקר עצמו. הספק מצוייד בחיישנים המספקים הגנה בפני קצרים אל האדמה ואל הסוללה, וכן לספק מידע לאבזרים מחוץ לבקר. הוא כולל אמצעי הגנה נוספים, כמו למשל בדיקה עצמית של השעון – ובדיקה של מערך בדיקת השעון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , רכיבים