CompuLab: "הסכמי הייצור מסייעים לעמוד בביקוש ל-Intese-PC"

15 אוקטובר, 2012

יצרנית המחשבים הזעירים מיקנעם הצליחה לממש מחשב i7 שלם ללא מערכת קירור. היא אחת מהחברות הבודדות בתחום המפעילות מערך ייצור עצמי הכולל שני קווי SMT, כדי להתאים את התצורה הסופית לדרישות המערכת הספציפית של הלקוח

בשנה שעברה עברה למתקן חדש שיכול לרכז את הפיתוח והייצור בקמפוס משותף

"הגענו להישג עולמי כאשר הצלחנו לייצר מחשב זעיר שלם, ללא מאוורר, המבוסס על פלטפורמת Ivy Bridge של אינטל". כך סיפר היום ל-Techtime סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת CompuLab מיקנעם, איגור וייסביין.

קומפיולאבמדובר במוצר Intense PC: מחשב זעיר בגודל של 16 על 19 ס"מ ובעובי של כ-4 ס"מ בלבד. הוא מבוסס על מעבד i7 כפול-ליבות של אינטל ופועל במהירות של 1.7GHz ו-2.8GHz. המחשב מקורר באמצעות מערך קירור פאסיבי (ללא מאוורר) ומספק את כל הממשקים המקובלים (USB, HDMI, Bluetooth, Display Port, S/PDIF ועוד). מדובר במחשב חסכוני הצורך הספק נמוך מ-10W במצב סרק (Idle).

מאחורי הפיתוח נמצאת חברת הנדסה ישראלית יוצאת דופן, המפתחת מחשבים ומייצרת אותם בכוחות עצמה. קומפיולאב הוקמה לפני 20 שנה על-ידי אריה יהב וגדעון ימפולסקי ופעלה עד לפני כשנה מהקמפוס של הטכניון בחיפה. החברה החלה את דרכה כבית תכנון ללקוחות ישראלים, וב-1999 יצאה עם המוצר העצמי הראשון, מחשב שלם על-גבי כרטיס (Computer on Module).

קומפיולאב
צג הווידאו החדש של YESCO

מאז היא התמחתה בתחום המחשבים הממוזערים ואספקתם בתצורות המותאמות לצורכי הלקוחות, בד"כ בתי אינטגרציה המפתחים פתרונות שלמים עבור שווקים תעשייתיים, דוגמת ניהול ובקרת מערכות תחבורה, פתרונות מעקב ואבטחה (Security and Surveillance) תעשיית שלטי החוצות ושלטי ההדרכה וההכוונה האלקטרוניים ועוד. בסך הכל, היא פועלת היום מול כ-2,000 לקוחות שונים בעולם.

מחשב שלם כתת-מערכת

דוגמה מובהקת לסוג הלקוחות היא חברת YESCO, מיצרניות שלטי הפרסום הוותיקה בארה"ב. בין השאר, היא היתה אחראית לעיצוב ובניית שלטי הענק של קוקה-קולה, יצרנית הרכב פורד, מק'דונלד ובתי-הקזינו הגדולים בלאס-וגאס. לאחרונה היא חשפה קו של צגי LCD לשימוש חיצוני (Outdoor) כשלטי חוצות וכמקורות מידע (Information Kiosks) בגודל של של 47 ו-55 אינטש. הצגים מנוהלים באמצעות מחשב מרובע-ליבות של CompuLab.

לדברי וייסביין, החברה ערוכה לייצור גם עם קבלני ייצור חיצוניים כדי לספק לעצמה גיבוי בעקבות הביקוש הגובר למחשבי Intense-PC. "הביקוש עלול לעלות על כושר הייצור שלנו", הסביר. מדובר בסוגייה ייחודית נוספת: קומפיולאב מעסיקה כיום כ-100 עובדים. חלק גדול מהם פועלים בקומת הייצור הכוללת 2 קווי הרכבת SMT, מחלקת הרכבות ידניות, הרכבות מכניות ומחלקת בדיקות. "רוב ההרכבות נעשות בתוך הבית, כדי שנוכל לספק ללקחות גמישות מלאה בבחירת התצורה הסיפת (Form Factor) של המחשבים. הגענו למסקנה שיותר קל לנו לבצע בעצמנו את ההתאמות שהלקוחות מבקשים".

קומפיולאב
המחשב Intese-PC במבט מאחור

קומפיולאב מתמחה בפלטפרומות רבות. היא מייצרת מחשבים המבוססים על פלטפורמות ARM, פלטפורמות X86 של אינטל ועל מעבדים של חברות דוגמת Marvell ו-Nvidia.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית