ARM הכריזה על מערכת לתאימות זיכרון במעבדים מרובי-ליבות

23 אוקטובר, 2012

החברות LSI ו-Calxeda היו הראשונות שרכשו הסכמי רישוי לטכנולוגיית CoreLink CCN-504 החדשה. ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו מכירות ARM בכ-228 מיליון דולר, וחלה עלייה של 29% במכירת רשיונות שימוש למעבדים

חברת ARM הבריטית הכריזה על מערכת CoreLink CCN-504 לתאימות זיכרון מטמון (Cache) במעבדים מרובי-ליבות.

המערכת החדשה נועדה לטפל בהיקף גדול של מידע ולסייע בהפחתת הוצאות האנרגיה בארגונים. היא מסוגלת להעביר נתונים במהירות של עד 1 טרהבייט אחד (אלף ג'יגה בייט) בשנייה. היא תאפשר למפתחי מערכות על-גבי שבב (SoC) לשפר את ביצועי תאימות זיכרון המטמון בפתרונות מרובי-ליבות (עש 16 ליבות בפיסת סילקון יחידה) בפלטפורמת המעבד Cortex A15 MPCore של ARM, ובדור הבא של מעבדי 64 ביט. החברה מסרה ש-LSI ו-Calxeda כבר רכשו רישיון שימוש במערכת CoreLink CCN-504 החדשה.

בקר זיכרון ייעודי

ביחד עם המערכת, חשפה ARM את בקר הזיכרון CoreLink DMC-520 המיועד לפעול באופן אופטימלי עם מערכת CoreLink CCN-504. הבקר מספק זיכרון מהיר מחוץ לשבב, דוגמת DDR3, DDRL3 ו-DDR4 DRA. הוא כלול בממשק המשולב ARM DDR4 שבמערכת Artisan DDR4/3 PHY IP המתוכננת לצאת לשוק בשנת 2013.

מערכת CoreLink CCN-504 מספקת תאימות במעבדים ובכרטיסי מסך מרובי-ליבות, באמצעות מתן אפשרות גישה של כל מעבד לגשת אל זיכרונות המטמון של המעבדים האחרים. הפעולה חוסכת זמן ואנרגיה, מכיוון שהיא מצמצמת את הצורך בגישה לזיכרון שמחוץ לשבב. התכונה הזו מהווה מרכיב מרכזי בתהליך העיבוד "קטן-גדול" (big.LITTLE) של ARM. זוהי תבנית פעולה חדשה המסוגלת להבטיח ביצועים משופרים וחיסכון באנרגיה. המערכת זמינה כעת לבעלי הרישיונות של ARM, ודוגמאות של המערכת ייכללו במוצרים שיוציאו שותפות החברה ב-2013.

2.2 מיליארד שבבים בשוק

חברת ARM נחשבת לספקית הקניין הרוחני למעבדים הגדולה בעולם. ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו מכירותיה בכ-228 מיליון דולר, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה שבמהלך הרבעון נחתמו 29 הסכמי רישוי חדשים לטכנולוגיה שלה. הצמיחה הגדולה ביותר היתה בהכנסות מהסכמי רישוי עבור מעבדים, במיוחד מעבדי Cortex A ו-Mali. בסך הכל חלה עלייה של 27% בתמלוגים מהסכמי רישוי למעבדים. עד היום נמכרו בעולם 2.2 מיליארד שבבים מבוססי ARM, מהם כ-1.1 מיליארד מעבדים בשוק האבזרים הניידים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני