Nvidia שילבה את Altair בתכנון ייחוס לטאבלט חדש

24 מרץ, 2013

התכנון כולל את המעבד Tegra 3, שעליו מתבסס הטאבלט Nexus 7. בתוך כך הודיעה אלטייר שרכיביה החדשים מבוססים על מעבדי MIPS של Imagination

אלטייר החליטה לבסס את הרכיבים החדשים על מעבדי MIPS

הטאבלט נקסוס-7 שפותח על-ידי גוגל
הטאבלט נקסוס-7 שפותח על-ידי גוגל

חברת Nvidia, הציגה בחודש הקודם תכנון ייחוס של טאבלט חדש המבוסס על המעבד מרובע הליבות שלה, Tegra 3, ועל ערכת שבבי התקשורת של חברת Altair מהוד-השרון. המעבד Tegra 3 מפעיל כיום את הטאבלטים מסוג Nexus 7 שפותחו על-ידי גוגל. שילוב ערכת השבבים של Altair הישראלית בתכנון הייחוס, יאפשר לטאבלטים החדשים להתחבר אל רשתות סלולריות מסוג LTE בכל רחבי העולם.

חברת Nvidia בחרה בערכת השבבים FourGee-3100/6202 של Altair. הם קיבלו לאחרונה הסמכה של חברת Verizon ומאפשרים קישוריות LTE בשני הווריאנטים המרכזיים: FDD ו-TDD. "השילוב של מעבדי Tegra 3 ביחד עם ערכת השבבים של אלטייר מאפשרת לספק את אחד מהפתרונות המתקדמים בעולם לאבזרי LTE ניידים", הסביר מנהל השיווק הטכני של Nvidia, גלן שוסטר.

אתגר הריבוי-אנטנות

חברת אלטייר הוקמה בשנת 2005 ועד היום גייסה 74 מיליון דולר ממשקיעים ומקרנות הון סיכון. החברה מפתחת מעבדי תקשורת ופתרונות עבור הרשתות הסלולריות מהדור הרביעי. היא פיתחה ארכיטקטורת עיבוד בשם O²P המספקת פתרון חדש לבעיית הביצועים המורכבת הכרוכה ברשתות הדור ה-4. רשתות אלה מבוססות על איפנון מסוג Orthogonal Frequency Division Multiplex שהמימוש שלו דורש לעבד ארבעה אותות במקביל המגיעים מארבע אנטנות שונות המצויות על-גבי האבזר הנייד.

טכנולוגיה זו משמשת להפעלת מעבדי התקשורת ממשפחת FourGee המיועדת לכל תקני התקשורת של הדור הרביעי. לפני כחודשניים החברה הכריזה על משפחה חדשה של שבבי FourGee, המאפשרים לטפל בעד 6 אנטנות LTE בו-זמנית ומספקים קצבי תעבורה של 150Mbps להורדה ו-50Mbps להעלאת קבצים.

מניוזלטר של חברת Imagination, אשר רכשה את יצרנית ארכיטקטורת העיבוד MIPS, ואשר הופץ בסוף השבוע, מתברר שהרכיבים החדשים מבוססים על מעבדי MIPS. החברה בחרה בהם בזכות טכנולוגיית ריבוי-נימות (Multi-threading) וקצב עבודה מהיר. המשפחה החדשה מיועדת להטמעה בסמארטפונים, טאבלטים, נקודות רשת, נתבים ואבזרי תקשורת מכונה למכונה (M2M). ערכת השבבים תומכת בתכונות הנדרשות מהגרסה החדש LTE Release 10, המאפשרת לקלוט ולשדר אותות ברשתות LTE העובדות בטווח רחב של תדרים: 400-3,800MHz.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת