CEVA תספק מעבדי DSP לשבבי התקשורת של Renesas

9 יולי, 2013

מעבדי האותות של CEVA ישולבו בשבבים שמפתחת רנסאס עבור מערכות תקשורת אלחוטיות חכמות המיועדות לשימוש בכלי-רכב. מאחורי העיסקה עומדת מגמה חדשה של שילוב רשתות תקשורת אלחוטיות בכלי-רכב, הן ליישומי תקשורת בתוך המכונית והן ליישומי תקשורת בין מכוניות

מעבדי האותות מבוססי התוכנה של סיוה יאפשרו לרנסאס לפתח ולייצר שבבים בטכנולוגיית Software Defined Radio

V2Vחברת סיוה (CEVA) הודיעה היום על חתימת הסכם רישוי לאספקת מעבד האותות הדיגיטלי המתקדם ביותר שלה, CEVA-XC, ליצרנית השבבים היפנית רנסאס אלקטרוניקס (Renesas). מעבדי האותות של סיוה ישולבו בשבבים שמפתחת רנסאס עבור מערכות תקשורת אלחוטיות חכמות המיועדות לשימוש בכלי-רכב (Intelligent Transport Systems).

חברת רנסאס אחת מיצרניות השבבים הגדולות ביפן ומעסיקה כיום כ-34,000 עובדים. בשנת 2010 היא רכשה את חברת NEC היפנית. מעבדי האותות מבוססי התוכנה של סיוה יאפשרו לרנסאס לפתח ולייצר שבבים בטכנולוגיית Software Defined Radio בעלי  רמת ביצועים גבוהה וצריכת הספק מינימלית.

מנהל חטיבת פתרונות הרכב של רנסאס, אצויה נישיהארה, אמר שהמעבד של סיוה מספק ביצועים וגמישות יוצאי דופן הדרושים בשוק מערכות התקשורת החכמות לכלי רכב, "כולל אפשרות להתאים את שבבי התקשורת לתמיכה בתקנים עתידיים באמצעות שדרוגי תוכנה". מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שפיתוח גמיש מבוסס תוכנה וצריכת הספק נמוכה הם עמודי התווך של מעבד האותות הדיגיטלי CEVA-XC. המעבד של סיוה תומך בממשקים אלחוטיים ומותאם ליישומים בתחומי התקשורת הסלולרית, הקישוריות, השידור הדיגיטלי, התקשורת הלוויינית ותשתיות חשמל חכמות.

חברת רנסאס פעילה מאוד בתחום השבבים לרכב, ומספקת מגוון גדול של מיקרו-בקרים ורכיבי תקשורת לקישוריות קווית בתוך המכונית. מאחורי העיסקה האחרונה עומדת מגמה חדשה יחסית, של שילוב רשתות תקשורת אלחוטיות בכלי-רכב, הן ליישומי תקשורת בתוך המכונית והן ליישומי תקשורת בין מכוניות (Vehicle to Vehicle).

תקנים חדשים

במסגרת זו נוצרו בשנים האחרונות מספר תקנים חדשים, דוגמת תקן Dedicated Short Range Communications ליישומים דוגמת איסוף נתונים מחיישני הרכב, מערכות תשלום כמו כבישי אגרה ומגרשי חנייה ותקשורת בין כלי-רכב לבין עצמם, ובין כלי-רכב לבין הכביש, עבור קבלת חיווי על תמרורים, נסיעת שיוט משותפת, מניעת התנגשויות ועוד.

במקביל מתפתח כיום תקן Electric Vehicle/ Plug-in Hybrid Vehicle המשמ לניטור אלחוטי ברשתות קצרות טווח של מצב הסוללה ומצב הפרמטרים השונים ברכב. תחום זה צפוי להיות תחום צומח, לאור הדרישה של הרגולטור באירופה, ארה"ב ובחלק ממדינות אסיה לשלב מערכות-עזר בטיחותיות לנהג כבר בשנת 2015. דרישה זו, בין השאר, עומדת מאחורי העיסקה שבה גייסה חברת Mobileye הישראלית 400 מיליון דולר מקרנות השקעה סיניות ואמריקאיות לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר אחרי הכסף.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית