ARM רוכשת את Sensinode הפינית, המתמחה בתקשורת אלחוטית דלת-הספק

27 אוגוסט, 2013

המטרה היא לשלב את פתרונות התקשורת בתקן 6LoWPAN של Sensinode, ביוזמת הקוד הפתוח mbed של ARM, המיועדת לבנות אותה כספקית של פתרונות M2M

העיסקה נועדה לחזק את מעמד ARM בשוק המתפתח של "האינטרנט של דברים"

כרטיס פיתוח למיקרו-בקר בפלטפורמת mbed הפתוחה
כרטיס פיתוח למיקרו-בקר בפלטפורמת mbed הפתוחה

חברת ARM הבריטית, הנחשבת לספקית הקניין הרוחני הגדולה בעולם של מעבדי ופתרונות עיבוד, רוכשת את חברת  Sensinode הפינית, אשר מתמחה בפיתוח טכנולוקיות קישוריות בין אבזרים הפועלים בהספק נמוך מאוד ובמגבלות רוחב פס חמורות.

טכנולוגיות אלה נחשבות לבעלות חשיבות רבה בפיתוח הדור הבא של מערכות תקשורת מכונה למכונה (M2M), שקיבלו גם את הכינוי "האינטרנט של כל הדברים" (The Internet of Things).

תקשורת איטית מאוד

חברת Sensinode התמחתה במיוחד בפיתוח טכנולוגיות קישוריות איטיות מאוד המתבצעות באמצעות מספר זעום של סיביות. אחד מתחומי ההתמחות הבולטים של החברה הוא ביישום תקן 6LoWPAN שהיא שותפה בהגדרתו.

מדובר בתקן תקשורת דחוס ומפושט, המאפשר לאבזרים בעלי משאבים מוגבלים להתחבר לרשתות הפועלות בפרוטוקול האינטרנט המתקדם IPv6. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת דחיסה יעילה מאוד של פרוטוקול IPv6. כך למשל, היא מסוגלת לכווץ פרמטרים הדורשים 32 סיביות בפרוטוקול המקורי ל-7 סיביות בלבד.

Sensinodeפרוטוקול 6LoWPAN פועל על-גבי רשתות תקשורת מקומיות הפועלות בתקן האלחוטי IEEE 802.15.4, שעליו בנויים פרוטוקולים קצרי טווח נוספים כמו ZigBee למשל. ברוב העולם נהוג לממש אותו בתדרים החופשיים של 2.4MHz כדי להעביר קבצים קטנים בקצבים של כמה עשרות עד 250kbit/s.

המוצרים העיקריים של החברה הן תוכנות למימוש פרוטוקול התקשורת 6LoWPAN באמצעות חומרה מינימלית. תוכנת NanoStack מיועדת ליצירת רשתות חיישנים ומאפשרת ליישם את פרוטוקול התקשורת IEEE 802.15.4 באמצעות שימוש בקוד בנפח של 32Kbit בלבד הנישמר בזיכרון flash. תוכנת NanoRouter של החברה מאפשרת לנתב תשדורות אלחוטיות בין רשתות 6LoWPAN חסכוניות בהספק לבין רשתות אינטרנט מלאות מסוג IPv4/IPv6.

יוזמת הקוד הפתוח של ARM

סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת תכנון מערכות ב-ARM , ג'ון קורניש, הסביר שמאחורי העיסקה עומדת מחוייבות של ARM "לרעיון האינטרנט של דברים, שבו מיליארדי התקנים מכל הסוגים מחוברים ביניהם באמצעות שירותי רשת ופרוטוקולי אינטרנט. השאיפה שלנו היא להפוך את הטכנולוגיה של Sensinode נגישה לשותפות של ARM, ולאפשר  פיתוח מהיר של אלפי יישומי IoT חדשים דרך פרוייקט ARM mbed".

מדובר באחד מהפרוייקטים המעניינים של החברה, המיועד לקדם את השימוש במיקרו-בקרים מתוצרתה בשוק המתמפתח של אינטרנט של דברים. במסגרת הפרוייקט היא מספקת בחינם ספריות תוכנה, תכנוני ייחוס של חומרה וכלי-פיתוח לתכנון מוצרים המובבים על מיקרו-מעבדים מתוצרתה.

חברת ARM בונה את הפעילות הזו במתכונת של קהילת קוד פתוח, המאפשרת שיתופיות מהירה בפתרונות של אלפי מתכנתי ברחבי העולם. במסגרת זאת היא הגדירה משפחה של מוצרים בשם mbed Microcontrollers, שהם כרטיסי פיתוח ייעודיםי לתכנונים מיידיים המבוססים על המשאבים הפתוחים של קהילת mbed.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , קניין רוחני , תוכנה ותכנון אלקטרוני