Agilent מוכרת ציוד בדיקה משופץ ב-100 מיליון דולר בשנה

9 דצמבר, 2013

חברת Agilent Technologies מפעילה מערך לחידוש ולשיפוץ מערכות בדיקה אלקטרוניות ומכירתן ללקוחות בתנאים של רכישת ציוד חדש. לפני כ-8 חודשים היא הרחיבה את האחריות למכשירים משנה אחת ל-3 שנים

חברת Agilent Technologies מפעילה מערך לחידוש ולשיפוץ מערכות בדיקה אלקטרוניות ומכירתן ללקוחות בתנאים של רכישת ציוד חדש.

AGILENT-GABAI

כך סיפר ל-Techtime מנהל מעבדת התחזוקה של Agilent ישראל, הנרי גבאי. לדבריו, מדובר בהיקף מכירות של כ-100 מיליון דולר בשנה בכל העולם. "אנחנו מקבלים ציוד ישן, מחדשים אותו, מבצעים בדיקה וכיוונון מלאים ומוכרים אותו ללקוחות במחיר זול יותר.

לדבריו, בארצות הברית הלקוחות מודעים יותר לאפשרות הזו ומנצלים אותה יותר מאשר בישראל. "אנחנו לא משפצים את כל המכשירים שאנחנו מקבלים. אם הם במצב גרוע מדי, הם לא מוחזרים אל השוק".

כעת המעבדה מתמודדת עם אתגר חדש: בשנה האחרונה הרחיבה Agilent את תוכנית האחריות שלה, והדבר כבר בא לידי ביטוי באופן ההיערכות של לקוחות רבים. "בחודש מרץ השנה הארכנו את האחריות הניתנת לכל המוצרים משנה אחת לשלוש שנים. הדבר חסך ללקוחות 4% ממחיר הציוד שהם שילמו לנו עד היום תמורת תוספת של שנתיים אחריות".

כשמונה חודשים לאחר פתיחת התוכנית החשה התברר שיש לה השפעות בלתי צפויות על השוק. היא אילצה את מעבדת השירות בישראל להחזיק מלאים גדולים יותר של חלפים, והתוצאה היתה שזמני מתן השירות התקצרו משמעותית. "התברר שגם אצל הלקוחות חלו שינויים מקבילים: הפרוצדורה למשלוח מכשיר תיקון במסגרת האחריות היא פשוטה יותר מאשר הפרוצדורה הכרוכה במשלוח מכשיר למעבדה כאשר הוא מעבר לגבולות האחריות. לכן אנחנו מקבלים יותר מכשירים לתיקון מאשר בעבר".

לדבריו, ככל שמערכות הבדיקה נעשות מתוחכמות יותר, גדל העומס על מעבדת השירות: "מכשירים מורכבים דורשים תחזוקה של מומחים. במקביל, הם גם יקרים יותר והלקוחות רוכשים מכשירים חלופיים רק כאשר אין להם ברירה. לכן הם דורשים מאיתנו לקצר משמעותית את זמני ההשבתה של המכשירים המצויים בתיקון".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה , שיווק והפצה