Telit הקימה חטיבת תקשורת M2M לשוק הרכב

3 אפריל, 2014

חברת טליט השלימה את רכישת חטיבת הרכב והטלמטיקס של NXP, וייסדה חטיבה עיסקית חדשה בשם Telit Automotive Solutions

מנהל תחום הרכב של NXP מונה לדירקטור בחברת Telit

TELIT-AUTOחברת טליט (Telit Wireless Solutions) השלימה את רכישת חטיבת הרכב והטלמטיקס של חברת NXP Semiconductors. בו-זמנית עם השלמת העיסקה, היא ייסדה חטיבה עיסקית חדשה בשם Telit Automotive Solutions.

פלטפורמת ATOP של NXP מאפשרת ליצרני רכב להטמיע שירותי טלמטיקה (טלקומוניקציה ומידע ממוחשב) כגון eCall, בהתאם ליוזמת ADAS  האירופית, לסיוע מהיר לכלי רכב המעורבים בתאונות בכל רחבי האיחוד האירופי, באמצעות מכשיר קומפקטי וזול לתפעול.

טליט מעוניינת בפלטפורמת הטלמטריה לענף הרכב של החברה (ATOP), כדי להתרחב בתחום התקשורת מכונה למכונה (M2M) בענף הרכב. היא החלה את הצעדים הראשונים בתחום בשנת 2012 עם הצגת סדרת מוצרים בתחומי HSPA+ ו-LTE לכלי-רכב. באותה שנה היא גם קיבלה הסמכת ISO/TS16949, שהיא דרישת סף בענף האלקטרוניקה הממונעת.

NXP נשארת בתמונה

רכב הדגמה המיישם טכנולוגיות eCall של NXP
רכב הדגמה המיישם טכנולוגיות eCall של NXP

ראוי לציין ש-NXP לא מתנתקת לגמרי מהתחום. היא תישאר עם יד על הדופק מכיוון עיסקת הרכישה בהיקף של כ-9 מיליון דולר, כוללת גם מניות בחברת טליט וזכות לדירקטור מטעמה. על-בסיס זה הודיעה היום טליט שהיא מינתה את מנהל תחום האלקטרוניקה הממונעת של חברת NXP, לארס ריגר, לדירקטור בחברת טליט.

שוק הרכב נחשב לאחד מהתחומים המבטיחים בתחום התקשורת מכונה למכונה (M2M). להערכת חברת ABI Research, בשנת 2013 נמכרו 6 מיליון יחידות תקשורת אלחוטית ליצרניות מכוניות, ומספרן יצמח לכ-30 מיליון יחידות בשנת 2018. כמעט 40% מכלל המכוניות שייוצרו בעולם. אחת מהסיבות ליציבות של התחזיות, נעוצה בכך שהרגולטורים מתחילים לאמץ דרישות לשימוש במערכות ADAS. כיום קיימות כבר מספר יוזמות כאלה: יוזמת eCall האירופית, ERA GLONASS הרוסית ו- DENATRAN 245 בברזיל.

חברת טליט נמצאת בשליטת המנכ"ל עוזי כץ. היא נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי שוק של כ-440 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תקשורת