CEVA ממתינה לסמארטפונים הזולים שיבואו מסין

30 אפריל, 2014

חברת CEVA עקפה את התחזיות ודיווחה על גידול של 13% במכירות ברבעון הראשון, ל-13.7 מיליון דולר. המנכ"ל ורטהייזר: "שוק הטלפונים הזולים נמצא בדעיכה. במקומם יבואו סמארטפונים מהדור השלישי במחירים תחרותיים"

מנכ"ל CEVA, גדעון ורטהייזר: "הלחם והחמאה שלנו הם טלפונים זולים"

המכירות של חברת סיוה (CEVA) הסתכמו ברבעון הראשון של 2013 ב-13.7 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב-1.5 מיליון דולר מעל לתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח נקי של כשני מיליון דולר.

המנכ"ל גדעון ורטהייזר
המנכ"ל גדעון ורטהייזר

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שהתוצאות החזקות נבעו מהכנסות שיא מהסכמי רישוי, וכללו שני הסכמים משמעותיים עם יצרני שבבים גדולים בשוק תשתיות הרשת ובשוק הסמארטפונים.

בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-57% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לשיא של 7.9 מיליון דולר (כ-58% מהמכירות). ההכנסות מתמלוגים ירדו כצפוי ב-19% והסתכמו ב-5.8 מיליון דולר, המהווים כ-42% מסך ההכנסות.

תופעת המעבר תושלם ב-2015

חברת סיוה מהרצליה מפתחת פתרונות קניין רוחני עבור שבבים המשולבים בתעשיית הסלולר, בתחומי עיבוד האותות (DSP), עיבוד קול, מולטימדיה ותקשורת Bluetoorh, SAS ו-SATA. החברה מעסיקה כ-210 עובדים וניסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-340 מיליון דולר.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום התוצאות, סיפר המנכ"ל ורטהיימר שתעשיית הטלפונים הסלולריים נמצאת בשלבי מעבר הצפויים להשפיע על תוצאות החברה בשנת 2015. "השוק של מכשירי טלפון זולים מהדור השני (Feature Phones) נמצא בדעיכה. במקומם מתחילים להיכנס לשוק סמארטפונים זולים מהקצה הנמוך של השוק, אשר מתחרים בהם גם ברמת המחיר. למרות שיש השנה ירידה בצמיחת המכירות של סמארטפונים יקרים, משקלם של הסמארטפונים בשוק יגדל בשנת 2014, בזכות הופעת המכשירים הזולים".

CEVA-Q1-2014עבור CEVA, יש למגמה הזו חשיבות גדולה, מכיוון שבעבר תפסו הטלפונים הזולים את עיקר המכירות שלה, וכעת היא מגדילה את משקלה בתחום הסמארטפונים: בשנת 2013 צמחו מכירות הסמארטפונים בעולם בכ-43%, ומכירות CEVA לשוק הסמארטפונים צמחו בכ-79%.

סין מכתיבה את המגמה

ורטהייזר: "התרומה שלנו למכשירי הדור השלישי גדולה יותר מהתרומה שלנו למכשירי הדור השני, מכיוון שהם עשירים בתוכן, ולכן גם ההכנסות של CEVA מכל עיסקה הן גדולות יותר". להערכתו, בשנת 2015 ייכנסו המכשירים החדשים לשוק בצורה מאסיבית. "הלחם והחמאה שלנו הם במכשירי הביניים ובמכשירי הקצה הנמוך, ושם גם נמצאות כמויות הייצור הגדולות".

מעניין לציין שהוא רואה מגמה דומה גם בשוק הטלפונים של הדור הרביעי (LTE): "כבר היום יש חברות סמיקונדקטורס סיניות חדשות המפתחות רכיבי SoC למכישיר LTE עבור השוק הסיני. בהתחשב בניסיון של מה שקרה בשוק הטאבלטים, אנחנו סבורים שהם ישלטו בשוק הסיני ויספקו יותר שבבים מחברות כמו קואלקום".

גם למגמה הזו יש סיכוי לשפר את התוצאות של סיוה בעתיד: במהלך הרבעון האחרון היא חתמה על ארבעה הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים, עם יצרני שבבים לסמארטפונים ולתשתיות רשת מהדור הרביעי.

סיוה פועלת בשוק הסיני באמצעות Spreadtrum ואינטל, בנוסף לחברות שבבים מקומיות כמו Leadcore ו-CYIT, אשר שבבי הדור הרביעי שפיתחו הם מבוססי סיוה. גם סמסונג צפויה לתרום לצמיחה בתמלוגי החברה, עם השקת מוצרים חדשים מבוססי סיוה בהמשך השנה. להערכת החברה, שוק הסמארטפונים הזולים מדור 3 יצמח בעיקר בשווקים מתעוררים כמו הודו, אמריקה הלטינית, מזרח אירופה ואפריקה.

דיאגרמת המלבנים של CEVA-TeakLite-4 DSP, המעבד החדש של החברה ליישומים מבוססי Bluetooth שנחשף היום
דיאגרמת המלבנים של CEVA-TeakLite-4 DSP, המעבד החדש של החברה ליישומים מבוססי Bluetooth
שנחשף היום
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית