Elbit הביסה את התע"א בתחרות על המל"ט השווייצרי

8 יוני, 2014

משרד ההגנה של שווייץ ערך תחרות בין המל"ט Hermes 900 של חברת Elbit, לבין המל"ט Super Heron של התעשייה האווירית (IAI). המל"ט שניבחר ייכנס לשירות ב-2020

היקף הפרוייקט: כ-280 מיליון דולר. המל"טים של Elbit ייכנסו לשימוש בשנת 2020

המל"ט הרמס 900 במבחני הביצועים בשווייץ
המל"ט הרמס 900 במבחני הביצועים בשווייץ

חברת אלביט מערכות (Elbit) נבחרה על-ידי משרד ההגנה השוויצרי (DDPS), כספק המועדף של מטוסים ללא טייס (מל"טים)  לתוכנית החדשה למל"טי המודיעין, ADS 15. משרד ההגנה החליט להגדיר פלטפורמה חדשה של מטוסים ללא טייס למטרות מודיעין, אשר תיכנס לשירות בשנת 2020. התוכנית החדשה תתבסס על פלטפורמת Hermes 900 HFE של אלביט.

בסוף השבוע פירסם משרד ההגנה הודעה על הזכייה, שבה הוא סיפר שנערכה תחרות ביצועים בין המל"ט הרמס של חברת אלביט לבין המל"ט Super Heron של התעשייה האווירית. "המל"ט של אלביט נתן תוצאה כללית טובה יותר בשיקלול כל הפרמטרים שניבדקו. בשלב ההערכה המיקדמית, שני המל"טים הללו (הרמס וסופר הרון) היו הטובים ביותר שעמדו בדרישות המכרז".

למעשה, שווייץ עוברת לשימוש במל"טים גדולים יותר, המציעים זמן שהייה גדול יותר, בעלי טווח טיסה גדול יותר ועמידות גבוהה יותר בכל תנאי מזג האוויר. המל"טים החשים לא יהיו חמושים, "מכיוון שמל"טים קרביים אינם אופציה עבור משרד ההגנה השווייצרי". להערכת המשרד, עלות תוכנית ההצטיידות החדשה תהיה כ-250 מיליון פרנקים שווייצריים (כ-280 מיליון דולר), ותובא לאישור הפרלמנט במסגרת תקציב ההגנה של 2015.

מל"ט ריינג'ר של התעשייה האווירית מעל העיר לוצרן. ייצא משירות ב-2020
מל"ט ריינג'ר של התעשייה האווירית מעל העיר לוצרן. ייצא משירות ב-2020

התוכנית החדשה נועדה להחליף את תוכנית המל"טים הקיימת, ADS 95, אשר החלה לפעול בשנת 2001 ותגיע לסוף תקופת הפעילות שלה בשנת 2020. התוכנית הזו התבססה על פלטפורמת Ranger של התעשייה האווירית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית