Power Integrations חשפה טכנולוגיית ספקים חדשה בתערוכת electronica 2014

11 נובמבר, 2014

חברת Power Integrations האמריקאית הציגה טכנולוגיה חדשה לתכנון ממירי DC/DC המבוססת על שטף מגנטי ומרטינה את מספר החלקים הדרוש לספק כוח ממותג

Power Integrations האמריקאית הציגה טכנולוגיה חדשה לתכנון ממירי DC/DC המבוססת על שטף מגנטי ומקטינה את מספר החלקים בספק כוח ממותג

MIKE MATTHEWS PI
מייק מתיוס, סגן נשיא לפיתוח בחברת Power Integrations

חברת Power Integrations מסן-חוזה, ארה"ב, הכריזה בתערוכת electronic שניפתחה היום במינכן על סוג חדש של רכיבים עבור ממירי DC/DC, בשם InnoSwitch. הרכיבים החדשים משנים לחלוטין את האון שבו מתכננים ממירי מתח, מכיוון שהם מאפשרים מיתוג ישיר הכולל את סליל המעגל הראשוני (Primary), סליל המעגל השניוני (Secondary) ומעגל משוב בין השניים – בתוך רכיב IC יחיד. הרכיב מאפשר לייצר ממירי מתח בעלי מתח קבוע או זרם קבוע עד להספק של25W  המכסה את דרישות ההספק של רוב האבזרים הצרכניים.

הרעיון התיאורטי אינו חדש, בעבר כבר נעשה שימוש טכניקות השראה כדי לספק משוב מהמעגל השניוני למעגל הראשוני של ספק הכוח הממותג. אולם הדבר התבצע בעיקר במערכות תקשורת מהקצה הגבוה שבהן נעשה שימוש בשנאי אותות פרץ (Pulse Transformer).

החידוש של PI היא היכולת לשלב את הרעיון ברכיב יחיד. טכנולוגיית FluxLink היא הטכנולוגיה היחידה כיום העומדת בדרישות בידוד של 6kV המשתמשת רק ברכיב IC כדי לספק את ערוץ התקשורת החוזר.

רכיב InnoSwitch החדש
רכיב InnoSwitch החדש

בתוך הרכיב החדש נוצר ערוץ תקשורת מבודד בין המעגל הראשוני למעל השניוני שבו מתבצעת מדידת מתח וזרם,  באמצעות טכנולוגיית FluxLink שפותחה בחברה. טכנולוגיית המשוב החדשה מספקת קישוריות משוב בלא צורך להשתמש בפתרונות ביניים, במו למשל צמד אופטי (Optocoupler).

הרכיב מאפשר לתכנן ממירים בעלי מספר רכיבים קטן מהרגיל. כך למשל, ניתן לממש מטען לאבזרים ניידים המספק עד 5A, בכמות הרכיבים המשמים היום בספק Primary Side Regulator. עם צריכת הספק נמוכה מ-10mW ללא עומס (No Load).

סגן נשיא לפיתוח בחברת PI, מייק מתיוס, אמר שרכיבי InnoSwitch מצליחים לשלב את הפשטות של ספקים המיוצבים בסליל הראשוני עם הביצועים של ספקים המיוצבים בסליל השניוני.  "שניים מהיצרנים המובילים בעולם של אבזרים ניידים שילובו את הטכנולוגיה החדשה במטענים החדשים שלהם".

לאחרונה נפגש Techtime עם מתיוס בעמק הסיליקון במסגרת סיור של Globalpress, וקיבל הצצה אל הטכנולוגיה החדשה. לדבריו, היא מבוססת על הטמעת שני מעגלי מתכת בתוך המארז, המתפקדים למעשה כשנאי פולסים. המעגלים האלה משמשים כערוץ תקשורת מגנטי בין המעגל הראשוני והשניוני של הספק.

במקביל, החברה פיתחה פיתרון חישה שהיא שומרת בסוד, המאפשר לה לחוש את הזרם במעגל השניוני. מדובר במgגל משולב המייצר אות צר מאוד המשודר באופן מכנטי למעגל הקראשוני. ומכוון את רמת הייצוב שלו. לדברי מתיוס, מאמץ מיוחד הושקע בתכנון האות הצר: "הצלחנו לייצר אותו מיוחד שאין לו הרמוניות ולכן הוא לא מייצר הפרעות אלקטרו-מגנטיות".

 

 

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ANALOG , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים