התכשיט האלקטרוני של Intel פותח בישראל

19 נובמבר, 2014

אבזר MICA החדש של Intel הוא צמיד מפואר שייצא לשוק בחודש דצמבר הקרוב, ויאפשר לאישה הנושאת אותו לקבל ולשלוח הודעות, מבלי להוציא את מכשיר הסמארטפון מתיקה

אבזר MICA החדש של Intel הוא צמיד מפואר שייצא לשוק בחודש דצמבר הקרוב, ויאפשר לאישה הנושאת אותו לקבל ולשלוח הודעות

MICA BRACELET

בשנה שעברה הקימה אינטל את קבוצת New Design Group במטרה לחקור ולפתח אבזרים מסוג חדש המבוססים על שימוש בשבבים מתוצרת אינטל. הקבוצה פועלת גם מישראל כאשר צוות הפיתוח המקומי מנוהל על-ידי רונן סופר. הלילה חשפה אינטל את המוצר הראשון שפותח, צמיד חכם המאפשר קבלת הודעות והתראות בשם MICA, שהוא קיצור של My Intelligent Communication Accessory.

האבזר היוקרתי מעוצב כתכשיט מפואר וייצא לשוק בארצות הברית בחודש דצמבר, לקראת עונת הקניות הגדולה, ויימכר במחיר של 495 דולר. סגן נשיא אינטל לתחום האינטרנט של הדברים, כריס פנרוז, אמר ש-MICA מהווה אבזר הרחבה של הסמארטפון. "הוא מאפשר להם לקבל הודעות ועידכונים כאשר לא נוח להם לשאת שטלפון, באמצעות אבזר קישוט אופנתי".

הצוות הישראלי שפיתח את MICA
הצוות הישראלי שפיתח את התוכנה ל-MICA

מדובר באבזר נשי מובהק, הכולל צג מגע עשוי מגביש ספיר, ומאפשר לקלב ולשלוח הודעות בלא צורך להפריע לפגישה. האבזר מציג את לוח המשימות של גוגל ושל פייסבוק, גישה למנוע החיפוש מבוסס המיקום Yelp. הוא מיועד לפעול ברשת הסלולר של חברת AT&T, כאשר מחיר הקנייה כולל גם שנתיים קישוריות ברשת של AT&T. הסוללה של המכשיר מספיקה ליומיים ברציפות, והסוללה ניטענת באמצעות מחבר Micro-USB.

האתגר הישראלי של האבזרים הלבישים

בראיון ל-Techtime סיפר רונן סופר שקבוצת הפיתוח הישראלית עוסקת במתן פתרונות תוכנה למוצרים המפותחים בקבוצת NDG של אינטל. מדובר באתגרים תובעניים מאוד המזכירים את עולם התקשורת הסלולרית לפני 20 שנה, מכיוון שהתוכנה צריכה לעמוד בדרישות חומרה מאוד קשות של נפח זיכרון וצריכת הספק של האבזר.

סופר: "במהלך פיתוח התוכנה ל-MICA התמודדנו עם מספר אתגרים קשים, כמו למשל פיתוח ממשק משתמש עבור צג מאוד קטן, התגברות על העובדה שהמכשיר לא כולל חומרת Wi-Fi ועוד". אבזר MICA ממוקם בצורה ברורה בין שתי האסכולות המגדירות היום את תחום האבזרים הלבישים. החלוקה הגסה ביותר היא בין אבזרי Tethered, כלומר אבזרים הפועלים בתקשורת Bluetooth Low Energy עם סמארטפון סמוך, לבין אבזרים אוטונומיים, שהם אבזרים עצמאיים בעלי מערך תקשורת שאינם זקוקים לסמארטפון סמוך.

לאבחנה הזו השפעה גדולה על מהות האבזר, שכן אבזרי Tethered יכולים להשתמש בעוצמת העיבוד של הסמארטפון ולהתחבר אל כל המידע האישי המצוי בסמארטפון. כיום פועלת קבוצת NDG במתכונת של חברת סטארט-אפ פנימית בתוך אינטל וממוקדת בפיתוח אבזרים לעולם הצרכני, סביב מושגים כמו אופנה, בריאות (Wellness) וסגנון חיים.

יחד עם זאת, לא מן הנמנע שבעתיד היא תתחיל להיכנס לתחום המבטיח של שיתופי פעולה ויישומים לעולם העיסקי והארגוני.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון