Glide קיבלה 20 מיליון דולר לשידור וידאו מהשעון החכם

20 ינואר, 2015

חברת Glide הירושלמית פיתחה אפליקציה לתקשורת וידאו מיידית, אשר אמורה להחליף הודעות SMS. כעת היא מרחיבה את האפליקציה לשימוש באמצעות שעונים חכמים

חברת Glide הירושלמית פיתחה אפליקציה לתקשורת וידאו מיידית, אשר אמורה להחליף הודעות SMS. כעת היא מרחיבה אותה לשימוש באמצעות שעונים חכמים

GLIDE

חברת Glide מהפארק הטכנולוגי מלחה בירושלים, גייסה 20 מיליון דולר כדי להשלים את הפיתוח של אפליקציה חינמית שלה להודעות וידאו-מיידי (video messaging) במכשירים ניידים (אנדרואיד ו-iOS). במקביל, החברה מבצעת התאמות באפליקציה אשר יאפשרו לשדר סרטי וידאו משעון חכם, כגון Android Wear של Google ו-Apple Watch של אפל.

GLIDE WATCHחברת Glide מעריכה שהיא החברה הראשונה בעולם שמציגה פתרון שידור וידאו מיידי מהשעון החכם. הפתרון מבוסס על גירסה ייעודית של אפליקציית Glide הפועלת על שעון יד חכם שמריץ מערכת הפעלה אנדרואיד ומצויד במצלמה קדמית, מיקרופון, רמקול ואפשרות חיבור לרשת באמצעות 3G או WiFi.

הפתרון מבוסס על אפליקציית Glide שמטרתה לספק תקשורת מקבילה למסרונים (SMS), אולם באמצעות וידאו. היא מאפשרת שליחת הודעות וידאו באורך של עד 5 דקות באמצעות ה-SMS ליחידים ולקבוצות.

המשקיעים הזרימו 28.5 מיליון דולר

האפליקציה מבוססת על פטנט של החברה בתחום הווידאו הזורם, המאפשר להערכתה להקטין למחצית את גודל קובץ הווידאו בהשוואה לשיחות הווידאו הנעשות היום באמצעות אבזרים ניידים. בין השאר, הפיתוח החדש שלה יאפשר שליחת מסרוני וידאו גם משעון חכם מבוסס אנדרואיד שאינו קשור אלחוטית לסמארטפון.

"אנו משוכנעים כי השעון החכם ישפיע באופן מהותי על עולם ההודעות", אמר ארי רויזמן, מייסד משותף ומנכ"ל Glide. "כיום הרוב המכריע של תקשורת בין משתמשי מכשירים ניידים, מתבצע באימייל או הודעות אלקטרוניות, כך שמקבל ההודעה יכול להגיב בזמנו החופשי.

"וידאו-מיידי בשעון יד חכם ימנע את הצורך לשלוף את המכשיר הנייד מהכיס או מהתיק פעם אחר פעם ולכן יהיה האמצעי הנוח והזמין ביותר לתקשורת בין אישית. משתמשי השעון החכם יתקשרו בנוחות ופשטות על ידי הודעות ווידאו מיידי תוך נגיעה קלה אחת בשעון שעל פרק היד".

חברת Glide הוקמה במאי 2012 על-ידי ארי רויזמן, יונתן קאראס ואדם קורבל, אשר עלו לישראל ומצאו עצמם חיים מרחק אלפי קילומטרים מבני משפחה וחברים רבים. מאז הקמתה החברה גייסה 28.5 מיליון דולר, וכיום היא מעסיקה קרוב ל-50 עובדים. בחודש שעבר היא השלימה את סיבוב הגיוס השני, בהיקף של 20 מיליון דולר, בהשתתפות הקרנות Marker LLC, Sigma Ventures ו-Menlo Ventures.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון