האם מיקרוסופט קונה את N-Trig?

12 פברואר, 2015

על-פי הידיעה שטרם קיבלה אישור: מיקרוסופט רוכשת את N-Trig תמורת כ-200 מיליון דולר. מיקרוסופט מחזיקה בכ-6% ממניות החברה, ובמחצית 2014 הסתכמו המכירות למיקרוסופט בכ-16.2 מיליון דולר

על-פי הידיעה שטרם קיבלה אישור: מיקרוסופט רוכשת את N-Trig תמורת כ-200 מיליון דולר. מיקרוסופט היא לקוח חשוב: היא מחזיקה בכ-6% ממניות החברה, ובמחצית 2014 הסתכמו המכירות למיקרוסופט בכ-16.2 מיליון דולר

מערכת DuoSense של נ-טריג
מערכת DuoSense של נ-טריג

העיתון כלכליסט פירסם היום ידיעה לא מאושרת שלפיה תרכוש מיקרוסופט את חברת N-Trig הישראלית תמורת כ-200 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-190 עובדים ועל-פי הידיעה תמוזג לתוך מיקרוסופט ותהיה חלק ממרכז הפיתוח המקומי של מיקרוסופט בישראל. מחברת מיקרוסוםט נמסר שהם לא מתייחסים לשמועות.

חברת N-Trig הוקמה בכפר-סבא בשנת 1999, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת שימוש באמצעות עט אלקטרוני על-גבי צגים של אבזרים ניידים. היא פיתחה את טכנולוגיית DuoSense המבוססת על הוספת שכבה קיבולית שטוחה על-גבי הצג, אשר מאפשרת להשתמש בו כצג מגע מרובה נקודות וכן להשתמש בעט דיגיטלי בעל דרגת רגישות גבוהה להזנת נתונים מהירה ואינטואיטיבית.

מדובר בממשק דו-שימושי הפועל באמצעות מערכת זיהוי (Digitizer) אחת, הכוללת חיישן המותקן על הצג, לוח בקרה, ערכת שבבים ועטים דיגיטליים. החברה החלה לצאת למכירות בשנת 2004 והפתרון שלה נכנס למערכות של יצרנים גדולים דוגמת סוני, Dell, פוג'יטסו, לנובו, אייסר, HP ועוד. בשנת 2011 היא הגיעה לשיא המכירות שלה, בהיקף של כ-71.6 מיליון דולר. בחודש אוגוסט 2013 מונה דן ענבר, לשעבר מנכ"ל סנדיסק ישראל, כמנכ"ל החדש של החברה, במקומו של עמיחי בן-דוד שניהל אותה במשך 7 שנים.

לחברה הסכם מרכזי עם חברת מיקרוסופט, אשר החל מאוגוסט 2013  מסדיר מכירת עטים ושבבים של נ-טריג לחברת מיקרוסופט וליצרני OEM מטעמה. ההסכם הזה הוא לשנתיים (כולל 2015) וגם בו יש מנגנון חידוש אוטומטי. מיקרוסופט היא לקוח חשוב: היא מחזיקה בכ-6% ממניות החברה, ובמחצית 2014 הסתכמו המכירות למיקרוסופט בכ-16.2 מיליון דולר, שהם כ-79% מהמכירות.

שווי החברה לפיו בוצע הגיוס האחרון בחברה, בפברואר 2014, היה 75 מיליון דולר. בשנה שעברה הגישה החברה תשקיף לגיוס הון בבורסה בתל-אביב, אולם הגיוס לא יצא אל הפועל.

למידע נוסף על החברה: N-Trig

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון , תעשייה ישראלית