ה-NFV וה-SDN מגיעים לשוק מוקדם מהצפוי

15 יוני, 2015

בניגוד לציפיות, 35% מספקיות שירותי התקשורת הנייחת מתכננות לפרוס פתרונות NFV/SDN כבר בשנת 2015. תעשיית התקשורת הניידת היא איטית יותר - רוב החברות רק בשלבי בדיקה ראשוניים ללא מסגרת זמנים מתוכננת

בניגוד לציפיות, 35% מספקיות שירותי התקשורת הנייחת מתכננות לפרוס פתרונות NFV/SDN כבר בשנת 2015. תעשיית התקשורת הניידת היא איטית יותר – רוב החברות רק בשלבי בדיקה ראשוניים ללא מסגרת זמנים מתוכננת 

הממצאים העיקריים בסקר
הממצאים העיקריים בסקר

הווירטואליזציה של רשתות תקשורת הינה אחת מהמגמות הטכנולוגיות החשובות ביותר בשנתיים האחרונות. בשנה האחרונה חברות תקשורת ישראליות רבות החלו לפתח פתרונות מבוססי תוכנה, דוגמת ויטואליזציה של פונקציות רשת (Network Functions Virtualization), והמדען הראשי במשרד הכלכלה אפילו הקים לפני כשנה מאגד ישראלי בשם נפטון המוקדש לתחומי ה-NFV ו-SDN.

אלא שמחקר שוק שבוצע לאחרונה על ידי חברת המחקר IHS, מגלה שהשוק לא ממתין, וחברות התקשורת ממהרות לאמץ את המודל החדש. ממשאל טלפוני שהחברה ביצעה בקרב ספקיות שירותי תקשורת גדולות הכל העולם, מתברר שכ-35% מהן מתכננות לפרוס פתרונות NFV ברשתות שלהן כבר בשנת 2015.

גם מנהל המחקר בחברת IHS, מייקל הווארד, הביע פליאה: "למרות שאנחנו נמצאים רק בשלבים המוקדמים של פיתוח ארכיטקטורות NFV-SDN, ספקים רבים יעברו ישירות מניסויי היתכנות ובדיקות מעבדה, לפריסה מסחרית מלאה". נתונים נוספים מהמחקר מראים שלפחות 48% מספקי התקשורת יבצעו כבר השנה ניסויי היתכנות והערכת היתרונות של NFV.

התגובה של תעשיית המובייל היא איטית ומהוססת
התגובה של תעשיית המובייל היא איטית ומהוססת

"למעשה, כל ספקי התקשורת הגדולים נמצאים כבר בשלב הפריסה של פתרונות NFV ו-SDN, או שהם כבר החליטו לבצע אותה בשנים הקרובות. הם מאמינים שהגישה החדשה תאפשר להם להפחית את הוצאות התחזוקה, לקבל גמישות תפעולית ולהגדיל את ההכנסות".

מעניין לציין שבקרב ספקי התקשורת הניידת, קצב החדירה של SDN ו-NFV הוא איטי יותר. במשאל שנערך בקרב ספקי התקשורת הניידת המובילים, 29% אמרו שהם יפרסו פתרונות SDN בשלב כלשהוא בעתיד, ואילו 63% אמרו שהם בודקים את האפקות הזו אבל אין להם שום מסגרת זמנים מוגדרת מתי יבצעו או יבצעו בדיקת היתכנות של הטכנולוגיה החדשה.

בתוך כך, החברה גם החלה לזהות תחומים ספציפיים שניתן להעריך כיצד הם יושפעו מהמגמה החדשה. כך למשל, החברה מעריכה שהרצון של הספקים להעביר יותר פונקציות רשת מנתבים ממשיים לנתבים וירטואליים הממומשים באמצעות שרתים, יביא לצמיחה של 125% בשוק הנתבים הווירטואליים ב-2016.

שוק ממוקד נוסף שייהנה מהמגמה הזו הוא של אבזרי אבטחה וירטואליים (Virtual Security Appliances). היקף השוק שלהם צפוי להגיע לכ-1.2 מיליארד דולר בשנת 2018 – כמעט כפול מאשר ב-2013.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , תקשורת