פריסקייל השיקה את משפחת המיקרו-בקרים Kinetis K8x

27 יולי, 2015

משפחת המיקרו-בקרים החדשה מיועדת להאיץ את הפיתוח של יישומי IoT, וכוללת מעבד מרכזי, מעבד-עזר לפעולות אבטחה ומערך המספק הגנה בפני חבלה פיסית

משפחת המיקרו-בקרים החדשה מיועדת להאיץ את הפיתוח של יישומי IoT, וכוללת מעבד מרכזי, מעבד-עזר לפעולות אבטחה ומערך המספק הגנה בפני חבלה פיסית

FREESCALE

חברת Freescale Semiconductor הכריזה בפורום הטכנולוגיה של החברה (FTF) באוסטין, טקסס, על משפחת המיקרו-בקרים החדשה Kinetis K8x, המבוססת על פלטפורמת ARM Cortex-M. המיקרו-בקרים החדשים ממשלבים מספר מעגליםשונים, המאפשרים לפתח יישום מלא ברכיב יחיד.

בדרך-כלל, יצירת יישום משובץ ומאובטח מצריך עד שלושה מעגלים משולבים שונים: מעבד המרכזי, מעבד-עזר לצורכי אבטחה (לביצוע פעולות הצפנה ופיענוח) ובמקרים מסוימים גם מעגל להגנה מפני חבלה פיזית (tamper). משפחת Kinetis K8x מבצעת את כל הפעולות הללו ברכיב יחיד, כדי להשיג חיסכון בעלויות, במימדים ובצריכת האנרגיה וכן ממדים קטנים יותר.

שמואל ברקן
שמואל ברקן, פריסקייל ישראל

"מיקרו-בקרים רב-תכליתיים לשוק הרחב מאפשרים פיתוח יישומים חדשניים ברמת נקודות קצה עבור מערכות האינטרנט של הדברים (IoT)", אמר שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של פריסקייל ישראל. "אנחנו ממשיכים לפתח את קו מאפייני האבטחה שלנו למוצרים המבוססים על משפחת Kinetis. רכיבי K8x החדשים נבנו בכדי להתמודד עם אתגרי האבטחה של האינטרנט של הדברים".

המיקרו-בקר החדש נחשב לראשון בתעשייה הכולל הצפנה א-סימטרית ברמת החומרה, המאיצה את קצב העברה של מידע מוצפן. פריסקייל מסרה שזהו גם המיקרו-בקר הראשון בתעשייה עם פיענוח מהיר העומד להירשם כפטנט עבור זיכרונות NOR טוריים חיצוניים, והוא כולל גם תמיכה בריצה מתוך זיכרונות חיצוניים מוצפנים. במקביל, הוא מספק עמידות בפני תקיפה פיזית.

רכיבי K8x עושים שימוש במגוון של טכנולוגיות זיכרון: SD/eMMC, DRAM ובזיכרונות טוריים חדשים עם תמיכת quad/octal ופונקציונליות Execute in Place. הם כוללים זיכרון מטמון גדול להפחתת זמני האחזור וצריכת ההספק בעת שימוש בזיכרונות חיצוניים. בנוסף, אופציות לזיכרונות NOR טוריים ו-boot מעניקות יכולת הרחבה נוספת.

המיקרו-בקרים ממשפחת Kinetis K8x תומכים בגמישות תכנונית באמצעות ממשק FlexIO. ניתן להוסיף פונקציונליות באמצעות אמולציה של מספר רב של ממשקים טוריים, מקביליים או מותאמים במיוחד העושים שימוש בדרייברים הכלולים בערכת פיתוח התוכנה (KSDK) של ה-Kinetis. הם כוללים גם ממשק קלט/פלט רב-תכליתי (GPIO) ומופיעים בתצורות שונות המאפשרים להתאים את הצריכה השוטפת ליישומים ספציפיים.

סביבת הפיתוח כוללת ערכת פיתוח תוכנה (KSDK) התומכת בהצפנת מפתח ציבורי ואפשרות להשתמש בערכות הפיתוח Freedom ו-Tower של Freescale. החברה דיווחה שהיא החלה לספק דוגמאות וערכות פיתוח ללקוחות מובילים ברחבי העולם, כאשר הייצור הסדרתי המלא מתוכנן לרבעון האחרון של 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , סמיקונדקטורס