לוקהיד מרטין בוחנת טכנולוגיה ישראלית להגנת אסטרונאוטים בפני קרינה

27 יולי, 2015

הטכנולוגיה של חברת StemRad מתל-אביב אמורה להגן על האסטרונאוטים בחללית אוריון העתידית מפני קרינת גמא במסעות מאויישים בחלל העמוק

הטכנולוגיה של חברת StemRad מתל-אביב אמורה להגן על האסטרונאוטים בחללית אוריון העתידית מפני קרינת גמא במסעות מאויישים בחלל העמוק

הדמיית חללית אוריון העתידית מקור: נאס"א
הדמיית חללית אוריון העתידית מקור: נאס"א

החברות StemRad הישראלית ולוקהיד מרטין האמריקאית החלו במחקר משותף שנועד לקבוע אם טכנולוגיית ההגנה מקרינה של StemRad, אשר פותחה במקור עבור צוותי הצלה וחירום, תוכל להגן על אסטרונאוטים במשימות חקר בחלל העמוק. זהו חלק מהמאמץ הנמשך של לוקהיד מרטין ליצור שיתוף פעולה בינלאומי לצורך טיסות מאוישות למעמקי החלל.

לפי התכן הקיים, אפוד 360 גמא של StemRad מספק לצוותי חירום הגנה מפני קרינת גמא מסוכנת ומגן על מח-העצמות בתאי גזע של הלובש. חברת לוקהיד מרטין היא הקבלנית הראשית בבניית החללית אוריון, שהיא חללית הדור הבא של נאס"א. הטכנולוגיה של StemRad עשויה להיות זו שתגן על האסטרונאוטים בחלליות אוריון.

אפוד ההגנה של חברת סטם-רד
אפוד ההגנה של חברת סטם-רד

הפרויקט המשותף זכה לתמיכה של ועדת מחקר בין-מדינתית ויסתייע במענקים מ-Space Florida, הסוכנות לפיתוח כלכלי בתחומי התעופה והחלל של מדינת פלורידה בארה"ב ומרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח (מתימו"פ) בלשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה בישראל.

"אנחנו הולכים לקחת את הידע המקיף שלנו בטיסות מאוישות לחלל, ליישם את המומחיות ההנדסית שלנו בננו-חומרים, ובעבודה קרובה עם StemRad לבחון את יכולת הקיום של הפתרון הזה להגנה מפני קרינה בחלל העמוק", אמר רנדי סוויט, מנהל הפיתוח העסקי לתוכניות חלל אזרחיות בלוקהיד מרטין. "הצוות של לוקהיד מרטין מאמין שזה יוכל להיות פתרון חדשני לשיפור בטיחות הצוות במסע למאדים".

ד"ר אורן מילשטיין, אחד המייסדים והמדען הראשי של StemRad אמר שלחברה יש יכולות מתקדמות בתחומי ביולוגיית קרינה ואסטרטגיות להגנה מפני קרינה. "ננצל עתה את הכישורים האלה לאתגרים הייחודיים של טיסה מאוישת בחלל".

חברת StemRad פועלת מתל-אביב ומפאלו אלטו, קליפורניה. היא נחשבת למובילה בפיתוח וייצור ציוד הגנה אישי בפני קרינה מייננת. החברה עובדת עם צבאות, ספקי אנרגיה גרעינית וסוכנויות ממשלתיות. לוקהיד מרטין ישראל היא הזרוע הישראלית של תאגיד לוקהיד מרטין, המעסיק כ-112,000 עובדים בעולם. ב-2014 הסתכמו מכירותיו בכ-45.6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל