פריסקייל חשפה את משפחת מעבדי היישומים i.MX 7

13 אוגוסט, 2015

חברת פריסקייל העריכה ש-i.MX 7 היא משפחת המעבדים הראשונה בתעשייה המיועדת לשימוש רב-תכליתי, ולכן כוללת גם ליבות Cortex-A7 וגם ליבות Cortex-M4 של ARM

חברת פריסקייל העריכה ש-i.MX 7 היא משפחת המעבדים הראשונה בתעשייה לשימוש רב-תכליתי, ולכן כוללת גם ליבות Cortex-A7 וגם ליבות Cortex-M4 של ARM

שבב i.MX 7 החדש
שבב i.MX 7 החדש

חברת פריסקייל (Freescale) חשפה את סדרת מעבדי היישומים החדשה i.MX 7, המבוססת על ליבות ARM Cortex-A7. החברה מסרה שצריכת האנרגיה של המעבדים מרובי ליבות החדשים היא שליש בלבד מצריכת האנרגיה של סדרת i.MX 6 הקודמת. 

הסדרה הוכרזה לראשונה בחודש יוני במהלך הפורום הטכנולוגיה השנתי של Freescale. סדרת i.MX 7 מספקת יעילות הספק של הליבה ברמה הגבוהה של 15.7 DMIPS/mW ומצב חדש של צריכת הספק נמוך (Low Power State Retention) שבו צריכת האנרגיה יורדת ל-250μW. החברה מסרה שזו משפחת המעבדים הראשונה בתעשייה המיועדת לשימוש רב-תכליתי, ולכן כוללת גם ליבות Cortex-A7 וגם ליבות Cortex-M4 של ARM. טכנולוגיות אלו, יחד עם ה-PF3000 PMIC החדש של Freescale, מותאמות לשימוש במוצרי קצה מאובטחים וחסכוניים, המאפיינים את שוקי המחשוב הלביש והאינטרנט של הדברים (IoT).

הנגזרות הראשונות בסדרה הן משפחות המוצרים החדשות i.MX 7Solo ו-i.MX 7Dual, המצוידות בליבות Cortex-A7 בקצב שעון של עד 1GHz ובליבת Cortex-M4 בקצב שעון של עד 266mhZ.  הליבות האלה משיגות רמות יעילות אנרגטית של 100μW/MHz ו-70μW/MHz בהתאמה. לכל ליבה ניתן לספק מתח בנפרד על-מנת להפעילה לפי הצורך.

מדובר בארכיטקטורה של "ביצועים לפי דרישה" המאפשרת לסדרהi.MX 7 גם לעמוד בביצועים גבוהים כמו הרצת Linux או הפעלת ממשקי משתמש גרפיים ועיבוד תקשורת אלחוטית. כאשר אין צורך ברמות עיבוד גבוהות, ניתן להעביר את המשימות לליבת ה-Cortex-M4 בעלת צריכת ההספק הנמוכה יותר.

כרטיס SABRE של פריסקייל לפיתוח מוצרים המבוססים על מעבדי יישומים
כרטיס SABRE של פריסקייל לפיתוח מוצרים המבוססים על מעבדי יישומים

מעבדי היישומים החדשים מיוצרים בתהליך של 28 ננומטר. הם מיועדים לשמש במגוון יישומים, דוגמת מחשוב לביש, ציוד מאובטח בנקודות מכירה (ePoS), רכזות בבתים חכמים, מוצרים תעשייתיים ופתרונות IoT. 

מנכ"ל משותף בחברת פריסקייל ישראל, שמואל ברקן, אמר שהחברה שילבה במעבד היישומים החדש גם את מעבד Cortex-A7 של ARM, "מכיוון שהוא המעבד היעיל ביותר מבחינה אנרגטית שפותח אי-פעם. הדבר מספק מצב חדש של חיסכון בסוללה (Low Power State Retention) הצורך 250μW בלבד, לצד קיצור זמני ההתעוררות ללא צורך בהפעלה מחדש של מערכת ההפעלה Linux".

על-מנת לתת מענה לדרישות האבטחה הקפדניות של יישומי נקודות מכירה (ePoS) ו-IoT, חלק מהמוצרים במשפחת i.MX 7 כוללים טכנולוגיית הצפנה מסוג עקומה אליפטית, זיהוי פעיל של ניסיונות חבלה (active tamper), הפעלה מאובטחת (secure boot) ועוד. הארכיטקטורה של i.MX 7 מצוידת ב-resource domains מבוקרים ומאובטחים כדי לאפשר חציצה של איומי אבטחה ויצירת "חומת אש" בחומרה.

FREESCALE-PF3000PF3000 PMIC החדש 

במקביל להצגת מעבד היישומים החדש, חברת Freescale הציגה בפורום הטכנולוגי גם את המעגל המשולב לניהול צריכת חשמל (PMIC) מדגם PF3000, שפותח עבור סדרה i.MX 7.

הוא מיועד לספק נצילות אנרגיה מקסימלית וכולל עד ארבעה ממירים מסוג buck, שישה ממירי מתח ליניאריים, אפשרות לאספקת מתח ל-RTC ומטען לסוללת מטבע.

ה-PF3000 נבנה בכדי לתמוך בכל תרחישי השימוש והתנאים של i.MX 7, וכולל אופטימיזציה של אספקת המתח לא רק למעבד, אלא גם לממשקים היקפיים ולסוגים שונים של משאבי זיכרון של המערכת. בין השאר, הוא תומך בזיכרון הניתן לתכנות חד-פעמי לבקרת רצף ההדלקה וההספק ללא צורך ברכיבים חיצוניים. ה-PMIC החדש כלול במספר רב של תכנוני ייחוס של i.MX 7 ומוצע ברמת מחיר אחת למגוון ליבות, תדרי הפעלה וסוגי זיכרון. 

סדרת i.MX 7  נתמכת על-ידי כרטיס הפיתוח SABRE, הכולל PF3000 PMIC, Wi-Fi® 11ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.1 וכרטיס SD המותקן מראש עם מערכת הפעלה Linux. נתין לקבל גם את מערכת ההפעלה Android.

הדוגמאות של מעבדי היישומים i.MX 7Solo ו-i.MX 7Dual זמינות כעת, ואילו הייצור ההמוני המלא מתוכנן להתחיל בחודש נובמבר 2015. ה-PF3000 PMIC זמין כעת ומפיצים מורשים ברחבי העולם. שני כרטיסי פיתוח זמינים כעת: כרטיס הערכה KITPF3000FRDMEVM  וכרטיס תכנות KITPF3000FRDMPGM. 

Arrow פיתחה כרטיס יישום ל-i.MX 7

אמיר שרמן הישראלי, הממלא תפקידי ניהול בכירים בהנהלת חברת Arrow באירופה, היפנה את תשומת ליבנו לעובדה שחברת פריסקייל פנתה אל Arrow וביקשה ממנה לפתח כרטיס חדש המשמש כפלטפורמת יישומים פתוחה עבור המעבד החדש. מדובר בכרטיס תואם לקטגוריית כרטיסי 96Boards. הכרטיס החדש אמור לצאת לשוק בחודש נובמבר 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , סמיקונדקטורס